Service Ducati??

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Tja!
Frågar för en polares räkning...han har fått ett pris på 9000kr drygt tror jag det va på en service som inkluderar bla kamkedje byte ventiljustering och lite vätsker kan ja tro oxå. Finns det nånstans dom kan vara billigare? Han tyckte det va alldeles för dyrt. Gärna i värmlandstrakterna oxå, eller till och med karlstad :)

Hör med Janne på Italia Bike Center i Arbåga.
Min service blev så billig att jag köpte en t-shirt för 400 kr. :va

En bit att åka men det kan det vara värt!

Hör med Janne på Italia Bike Center i Arbåga.
Min service blev så billig att jag köpte en t-shirt för 400 kr. :va

En bit att åka men det kan det vara värt!

Ja det är klart att det blir dyrt om dem ska leta efter en kamkedja,kamremmar måste han men eller? Eller?:tummenupp

ventiljustering är inte billigt o har man 4 sådana blir det ju en del pengar

/Hd

Du nämner inte vilken Ducati din kompis har. I vilket fall som helst så är inte kamrems bytet och byte av olja och bromsvätska någon dyr kostnad i sammanhanget. Det som drar iväg priset är ventiljusteringen som är tidskrävande. Vissa Ducati modeller är dyrare än andra. För att få en bättre bild av kostnaden skulle jag ringa runt till ett par verkstäder om jag vore din kompis.

9000 låter som ett "normalt" pris om han vill ha allt gjort på en äldre 4-ventilare typ 748/916.

Är det ett Monster eller annan 2-ventilare så var det i överkant..

Snacka som sagt med Italia Bike center i Arboga, de är j*vligt bra att ha och göra med. Alternativet är Biscaya i Alingsås, men de brukar vara lite dyrare.

runt 7000 kr kostar 1000 milaservice dvs byte av alla vätskor, ventiljustering och rembyte på Ducce Stockholm.
Iallafall på min S4:a dvs 916 motorn....

Kul nästan jämt... :näsblod

/issi

Vissa servicar innefattar byte bromsvätska, gaffelvätska och luftfilter vilket inte alltid måste bytas. Jag servade alltid på ejfa i Jönköping som alltid hade vettiga priser.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!