Service Ducati Monster 900

darkducce

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha FZ1 n
Hej..
Har kollat lite ang. stor service på min ducati..
Visste innan att de skulle var dyrt men inte så..
Beviks skulle ha runt 8000:-
Motorbolaget 7000-7500:-

Är det någon som vet nån verksatd som har bättre priser?
Allternativt, hur svårt är det att göra det sj?

Tacksam för svar.

Sjukt mycket vårkänslor nu...
 
Skulle kolla med Italiabikecenter först och främst, inga som slår dom vare sig på service eller kundbemötande när det gäller ducati.
 
Stora servicen innehåller väl en massa byten av vätskor och andra "allmänna" punkter. Nöj dig med rembyte och ventiljustering och fixa resten själv.
 
ÄR Du inte meck ,ska du nog inte gå på en service själv utan ring runt till dem som gör service ( med garanti )
och ta hålet i plånboken som en man ,, ( det kostar å ligga på topp ;) ) :fakta

,smäller det pga en felställd kam/ventil så blir det inte bara "service DYRT" ,, = det blir förbannat dyrt + vem vill stå å laga när det är som finast och åka? :crash
 
Förstår inte att det kan vara så dyrt med service på hoj vs. bil. Visst, det är säsongsberoende inkomstkälla men samtidigt tycker man att det inte borde vara sååååå förbaskat kostsamt.
Finns det inte nån "MC Mekonomen-liknande" kedja som utför service på alla märken? Kan inte vilken duktig MC mekaniker som helst meka de flesta märken eller skiljer det sig väldigt mycket från märke till märke?
Vad vet jag.. bara undrar.:banana
 
Vet en bekant som skulle serva en sportpeugeot för några år sedan. 16.000SEK:confused: Inte enbart vissa hojar som kostar...
 
Kan inte vilken duktig MC mekaniker som helst meka de flesta märken eller skiljer det sig väldigt mycket från märke till märke?
Vad vet jag.. bara undrar.:banana

När det gäller enklare grundservice skiljer det sig inte särskilt mycket mellan olika hojar. Men jag kan tänka mig att det kan vara bra att ha tillgång till lite specialverktyg och instrument när det kommer till lite mer omfattande service. En verktygshandbok är nog inte så dumt att ha. Tiden springer iväg fort även för en erfaren mekaniker som ska sätta sig in i en för dem okänd modell. Timpengen är ju det som kostar. För egen del anser jag att det viktigaste är att mekanikern går att lita på. Det vill säga att han inte slarvar med t ex ventilspelet och byter det som behöver bytas så att man slipper kostsamma överraskningar vid kommande service.
 
Jag stod inför samma dilemma och gjorde som du och hörde av mig till diverse verkstäder. Sen kom jag förbi Italia bike center och dom gav mig ett pris på 5000-5500kr för 1000-mila service + att dom hämtar hojen om man bor runt Mälaren, kan inte bli bättre!

Jag har inte servat hojen men nu vet jag var jag ska göra det!
 
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Back
Top