Service av YZ450F hjälp

phoenix85

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2007
Hoj
Yamaha YZF 450
Hej,

Jag är ganska ny till crosshojjar, har själv köpt en yamma YZ 450F och jag skulle gärna vara tacksam om någon/några av Er skulle kunna skriva allt som man bör göra efter varje körning. En detaljerad förklaring i princip.

Tack så mycket.

/Phoenix

Joda, kalrt man har en sådan, speciellt för YZ450n..MEN...det står inte helt konkret vad man ska göra efter körning och de har hoppat över och visa detaljer som för nybörjaren är viktigt, t.ex. vilken sorts olja som används, efter hur lång körning ska den o den bytas/rengöras/fixas... förstår du vad jag menar. Jag har läst ut den nu 2 ggr och förstår varenda punkt, men tycker de har hoppat över ganska rejält med annat. Alltså de går igenom A, B, C men hoppar över D och E och kör direkt på F sen. Förstår du.

Behöver en experts råd här,någon? =)

byt olja var 5h, gör rent luftfilter efter varje körning, och tvätta naturligtvis. tror yamma rekomenderar 10-40 helsyntet.

Ok, i min manual så står det nog mer faktiskt. Vid vilka timmar jag ska kontrollera/reparera, hur man gör saker & ting med bilder osv..

Kolv är rekommenderat att byta med ca 50 tim intervall, ventilerna behöver sällan justeras. En kompis har kört över 70 tim på sin utan att göra det, förvisso på motionsnivå men ändå. Annars luftfilter efter varje körning, oljan/filter ca 5 tim, hålla efter vätskor som bromsolja, gaffelolja, kolla bromsbelägg, serva fjädringen, kolla efter lösa ekrar mm. Ngn annan kan säkert fylla på mer som kan det bättre än mig..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon