Service av skrivmaskiner i Skåne

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det någon som rent av känner till om det finns någon som kan serva skrivmaskiner. Min mamma har en skrivmaskin som fortfarande används ibland som skulle behöva en översyn. Jag sökte på nätet och hittade Bröderna Dahlbom som tydligen servar gamla reliker. De är verksamma uppåt landet. Borde finnas någon närmare. Tänkte kolla med någon som säljer kontorstillbehör om de har några kontanter. Men slänger ut en fråga här. Kanske någon som sitter inne på en lämplig rekommendation.

Skrivmaskinen i fråga är en Facit 9401.

Köp henne en PC istället? :)

LR Jukebox Service i Gualöv fixar det mesta och han är lite geni när det kommer till elektronik blandat med mekanik.

Tack för tipset. Jag var på en firma som säljer kontorstillbehör. Fick nummer till deras servicetekniker och han tog sig på att titta på skrivmaskinen i fråga så jag lämnade in den till honom. Bara att hoppas att det går att få tag i nödvändiga delar.

Min mamma tillhör den generationen som var aktiv innan datorernas genomslag. Vi köpte en iPad till henne i julklapp för att hon skulle kunna ta del av saker på internet som aktioner och dylikt. En PC hade nog varit för avancerat. Hon hade inte förstått logiken hur ett ordbehandlingsprogram fungerar. Då är det bättre om hon kan använda sin gamla skrivmaskin.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!