Bra tips som vanligt, tackar!!!
Tänkte ställa ventilerna idag, allt ska vara tipptopp inför helsystemet som förhoppningsvis kommer inom en vecka. Då måste jag koncentrera mig på min påse med munstycken, tycker det suger kraftigt att riva förgasaren, vill ju inte rubba TPS:en. Dessutom är det ju svårt att pricka rätt med bestyckningen på ett försök...
BTW fick tips i ett annat forum om om en firma i Södertälje där man kan köpa motorolja, SBK Racing 20L för 900 spänn!!! = 45 kr/l. Betalade 167 kr för en liter på OK/Q8 sist!!! Som jag ser det uppfyller den alla krav som ställs från Husaberg vad gäller standarder. Dock har Motorex API SG, JASO MA ACEA A3 - och SBK har API SL, JASO MA och ACEA A3. Vet inte vad någon av benämningarna står för, bara att det är ngn typ av kvalitetsstandard.
Står att SBK Racing är till för högprestanda/trimmade MC-motorer som använder motoroljan även till kopplingen. På OK/Q8:s hemsida kan man översätta oljor. Valde Motul 300V som jag har hört är den bästa och då är det SBK Racing man ska ersätta med om man vill köpa deras oljor.
Vråla till om du tror att OK:s olja är skit, annars köper jag 20L på fredag.
Edit:
Finns en super-guide på OK/Q8:s hemsida:
API S? - ? är en bokstav, ju längre in i alfabetet man kommer, desto högre kvalitet, alltså är OK:s olja av högre kvalitet än Motorex.
ACEA A3 - är den högsta standarden
JASO MA - verkar vara en standard på hur olja smöjer, en olja med lägre kvalitet än API SE uppfyller inte JASO MA.
Låter ju bra...