Serva en KTM 660 I STHLM?

Gick med
7 Jun 2007
Hoj
KTM 660
Hej..

Nu är det dax för en stor service på pärlan..
(ktm 660 - 2006)

Ringde Dirt Bike nyss och dem skulle ha 2450kr.

Vill ha tips på fler ställen där dem servar KTM och vad det kan kostar??

Mvh Pierre.

Gör det själv en kväll med någon kunnig kompis/bekant. Slipper att mekanikerna fuskar med jobbet, det blir billigare och du får lite erfarenhet som kan behövas.

Eller har du en ny hoj så du måste servan den hos auktoriserad åf för att garanti ska gälla?

Och vad skulle de göra för 2490:-?????

Bra fråga!

Jag servade min på Lelles (dock Uppsala men som prisjämförelse) olja, filter, ny luftfilterlåda (dock garanti), nytt bakdäck påkrängt, kollade ventiler samt två justerade, smörjning av bakdämpen... Pris 1500:-

Och nej, inget special "känner Ragnar variant"... Tyckte dock det var billigt ändå :tummenupp

Gör det själv en kväll med någon kunnig kompis/bekant. Slipper att mekanikerna fuskar med jobbet, det blir billigare och du får lite erfarenhet som kan behövas.

Eller har du en ny hoj så du måste servan den hos auktoriserad åf för att garanti ska gälla?

Hojjen är en 06a och den tidigare ägaren har bara servat den själv så vist kan jag göra det.
Problemet är bara att jag inte känner någon som kan mecka Ktm..Själv kan jag göra allt förutom ställa ventilerna.
Måste man ha speciella verktyg för det?

Kanske finns någon här inne som bor i Sthlms området som vill käna en slant och undervisa mig :tummenupp ?

Och vad skulle de göra för 2490:-?????

olja filter stift osv, det som en vanlig service omfattar samt ventiljustering..

Last edited:
o fan, jag har haft bra erfarenhet av dem, vad har de lyckats med?

Har också väldigt bra erfarenheter av Mcsport/Arlanda!
Mecken heter Johan Hammarström och man blir alltid bemött med största vänlighet samt kunnighet.
Samtliga är hjälpsamma och några dumma frågor ex inte!

Ingen tvekan om att Mcsport är bäst i 08-området...

Chriz

Japp :tummenupp för Mcsport. Obs Johan jobbar inte för Mcsport utan har ett eget företag "Hammarströms" som Mcsport anlitar. Han fixade mitt läckage på ventilkåpan och kan bara säga att han är mkt seriös! :tummenupp

o fan, jag har haft bra erfarenhet av dem, vad har de lyckats med?

Har skrivit om det tidigare. Men de lyckades göra det mesta fel + skruva sönder saker på min 100milaservice och dessutom dumförklara mig när jag påpekar vad de gjort. Jag vänder mig hellre till Lelles än åker dit igen, har gett de flera chanser så det räcker för mig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT