Serpentinbanans mått??

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Hej!
Jag har precis börjat övningsköra hemma och har hittat en bild på serpentinbanan dels i min "teori" bok och en på internet. Dock så ser man knappt måtten på dem. Jag vet att det ska vara 10 meter mellan sicksackkonerna, dock inget mera.

Har någon vänlig själ kanske en bild med mått på serpentinen.. Skalenlig behöver den inte vara. Bara måtten står med.

TAckar!!

/Annchua

Om du tänkt att försöka ställa upp serpentinen själv: Kolla om det går att "hyra" den bana som körskolorna använder, det är inte så många som har egna koner.

Det gick här i Linköping på den tiden jag övningskörde, och kostade 50:- för en timme en solig lördagsförmiddag. :) Fast det var ju ett tag sedan...

Blir dyrt i längden om man vill öva mycket :)

PET-flaskor med vatten i eller gamla trasor (även dessa vattendränkta) går bra att använda som markeringar. Inte riktigt samma sak som lite högre koner, men man får i alla fall in flytet (no pun intended).

Tackar så jätte mycket!!
Den bilden blir super bra!! =)

Har ju precis börjat övningsköra, har köpt en zxr400..
garagevändningarna är hopplösa på den hojjen men serpentinen väldigt skoj.

Att hyra körskolans bana.. en ide. men jag har en stor ladgårdsplan som jag övar på nu. Varför ha koner för?? jag har sparat massa PET flaskor.. går prima det med, så gömmer man undan dom lite så har man kvar dom hela tiden =)

Vad som däremot är krångligt är ju att banan är så satans lång.. 10m mellan varje svängkon. =)
Har fått dra ner lite på den och bara göra delar av momenten men det går bra det med!

TAck för hjälpen

//Annchua

Annchua skrev:
Vad som däremot är krångligt är ju att banan är så satans lång.. 10m mellan varje svängkon. =)
Har fått dra ner lite på den och bara göra delar av momenten men det går bra det med!//Annchua

Att öva delmoment är ju jättebra.

Gör detta:

* Svaja, lägg ner kraftigt växlande höger, vänster i 40-45 km/h
* Kör "åttan", vändningen X 2
* 50-Broms + undanmanöver

På det sättet lär du dig banan skitbra och kan hårdträna på det du behöver. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!