Serpentin sväng?

Im-2-fast-4-u

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki GSX-R
Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt
 
Last edited:
Im-2-fast-4-u skrev:
Danke jag klara det på 22 sekunder som bäst... vad ere för fel? för många konor?

Använd sökfunktionen så kommer du att kunna läsa om ämnet hela natten lång.
 
Jag vet ej hur många konor det ska vara, men det kanske någon annan kan svara på?
Du kanske kör försakta när du svänger, det felet gjorde jag ibörjan. Sen så kanske då tar ut svängen för mycket när du svänger tillbaka, om du fattar vad jag menare.
 
HanneZ skrev:
Antagligen svänger du fel längst bort!

Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt
 
Im-2-fast-4-u skrev:
Tackar för era svar :) jag tror feler ligger vid svängen längst bort gjorde den väldigt stor... men jag har hört enligt rykten att man måste klara det mellan 18-20 sekunder inte före eller efter det...e det rätt

Helluu någon?
 
Låg på runt 22 sek när jag testade första gången.
Slipade tiden till runt 19 sekunder efter några försök.
Jobba på vändningen längst bort, verkar som det är där det finns tid att hämta (gjorde det för mig).
Testade mig fram till att det (med min hoj) var smart att växla ner från 3:an till 2:an och motorbromsa den försiktigt ca 2 koner innan svängen, sen bromsa försiktigt (inte i svängen!) och ta ut svängen rejält så man kommer nära ytterkonen där man ska göra svängen.
Sen är det bara att lungt komma upp till inte mer än 50km/h köra in mellan konerna, bromsa, släppa bromsen och rulla förbi (hela tiden med blicken dit du är påväg, inte ner i asfalten).
 
Kan ju säga direkt att det är obeskrivligt mkt lättare med en off-roadare.
Körde första gången med en Kawasaki Zephyr 550, kom förvisso ner under 20s relativt snabbt... men när jag prövade en annan gång med en Suzuki DR650 så var jag nere på 19 blankt på första försöket. Tänk på att du tar ut svängen så pass mycket att du kan accelerera i svängens andra del så att säga. Du ska alltså komma smått accelererande ut ur kurvan.
 
Som sagt, vändningen och tempot i serpentinen är det avgörande. Slit med cykeln
i banan. Ger resultat. Att blåsa på efter vändningen ger bara problem, ingen tidsvinst
att tala om. Däremot en bromsning som heter duga! :D
 
När jag körde upp gick det bra att gasa på rejält på väg tillbaka, uppåt 70, och sen motorbromsa ner till kanske 55 vid själva bromsstrecket. På så sätt tjänades lite tid.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top