Serpentin och krypkörnings-banor!?

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Hej,
Vilka ställen i Stockholms-området känner ni till där det normalt sätt finns konor för lite övning av serpentin och krypkörningsbanor?

Har sätt att det finns lite konor utställda på

- Solvalla parkeringen
- Tullinge flygplats
- o även Barkarby flygplats (fast där kommer man ju tyvärr inte in!)

Blev tipsad om nåt ställe kring militäranläggningen i kungsängen, men jag vet inte ens vart detta ligger, eller om det stämmer... Kan någon bekräfta?

rikard1979 skrev:
Hej,
Vilka ställen i Stockholms-området känner ni till där det normalt sätt finns konor för lite övning av serpentin och krypkörningsbanor?

- Solvalla parkeringen
- Tullinge flygplats
- o även Barkarby flygplats (fast där kommer man ju tyvärr inte in!)

Blev tipsad om nåt ställe kring militäranläggningen i kungsängen, men jag vet inte ens vart detta ligger, eller om det stämmer... Kan någon bekräfta?

Jag tror ju knappast att konerna bara står där för skojs skull. De skulle nog tjack tommy sno med sig rätt snabbt. När du sett de stå där så har väl antagligen någon körskola ställt fram dem. Och på tullinge är det kanske inte så konstigt att du sett koner (uppkörning)

köp egna koner o ta reda på måtten o ställ upp var fan som helst eller billgare ta burkar stenar eller vad som helst.

rikard1979 skrev:

Körkskolorna brukar ju bunta ihop och kedja fast sina konor när de inte har fler lektioner för dagen...

Gör som vi.. Ta en hel bunt petflaskor och lägg lite grus eller vatten i botten så de står stabilare och ställ ut på lämplig parkering eller motsv.

Edit1: Om du åker ut till etts tälle som normalt används av körskolorna brukar de ha markeringar på asfalten asfalten för att veta var man ska ställa ut konorna... Bara ställa dina petflaskor där istället om de plockat bort konorna....

Last edited:
ute i Rosersberg, i industriområdet, fanns en stump oanvänd väg som var märkt och konad som serpentinbana av en trafikskola.
Har inte varit där på länge så jag vet inte om den fortfarande finns kvar...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D