Serietabell

Så du menar att om det bara är 1st Rec team som startar i nec. O dom tar målflagg så får dom 35 rec poäng????
Verkar ju fair eller hur. Vill man känna på att köra nec så ska man ju självklart ta chansen. Men tycker inte att man ska få tillgodoräkna några poäng i Rec.
ska man ha poäng så har man ju möjligheten att köra på söndagen oxå.
Det är ju 2st olika tävlingar.

Hur många ggr har man chans att utnyttja wildcard??
Har all chans att få wildcard??

Orkar man läsa i reglementet som ligger på erf.nu så finns all information om serien där. :näsblod

Så slipper man bli upprörd över hur orättvist det verkar..................:huvet

Orkar man läsa i reglementet som ligger på erf.nu så finns all information om serien där. :näsblod

Så slipper man bli upprörd över hur orättvist det verkar..................:huvet

Nä jag är inte upprörd. Bara :confused:

Det är ju som att låta ett div1 lag i fotboll gå upp o spela allsvenska så ska dom få poäng bara för att dom fick chansen..´

Hur många ggr kan man få wildcard?? Om vi tar som tex crossen så har dom tre bästa efter varje sverigecup chansen att försöka kvala till nästkommande SM.
Kvalar dom in så har dom två veckor på sig att plocka ut sin A licens. Gör dom detta så är dom A förare i 2år framåt.
O det tycker jag är fair. Då har man ett val.

Se mig gärna som en gnällspik men kan stå för det till 100% Skiter totalt ivad du tycker.

Fick förklaringen i förra inlägget.
Mvh
Perre

Last edited:

Det är ju som att låta ett div1 lag i fotboll gå upp o spela allsvenska så ska dom få poäng bara för att dom fick chansen..´

Hur många ggr kan man få wildcard?? Om vi tar som tex crossen så har dom tre bästa efter varje sverigecup chansen att försöka kvala till nästkommande SM.
Kvalar dom in så har dom två veckor på sig att plocka ut sin A licens. Gör dom detta så är dom A förare i 2år framåt.

Se mig gärna som en gnällspik men kan stå för det till 100% Skiter totalt ivad du tycker.

Mvh
Perre
Detta kan oxo vara ett sätt att locka REC förare över till NEC, det är gott om plats i NEC men knökfullt i REC.

Mvh
Perre

Svar på fråga 1: Man kan söka wildcard hur många gånger som helst, hur många gånger det beviljas är ju helt upp tilll Brånalt.

Crossen har till att börja med fulla startfält misstänker jag?

Att man blir premierad med extra poäng är väl inte särskilt lustigt då det knappast är lättare att ta poäng i NEC? Man får ju inte köra både NEC och REC samma helg under samma teamnamn. Körde man NEC som wildcard så skulle det annars vara betydligt svårare att hamna högt i serietabellen och då kunna "kvala" sig upp.

Gnällspik, alla har väl rätt att göra sin röst hörd sen om det är här eller direkt till Brånalt är väl valfritt och är nog beroende på vilket resultat man vill nå med sin debatt.

/Urban #129

Svar på fråga 1: Man kan söka wildcard hur många gånger som helst, hur många gånger det beviljas är ju helt upp tilll Brånalt.

Crossen har till att börja med fulla startfält misstänker jag?

Att man blir premierad med extra poäng är väl inte särskilt lustigt då det knappast är lättare att ta poäng i NEC? Man får ju inte köra både NEC och REC samma helg under samma teamnamn. Körde man NEC som wildcard så skulle det annars vara betydligt svårare att hamna högt i serietabellen och då kunna "kvala" sig upp.

Gnällspik, alla har väl rätt att göra sin röst hörd sen om det är här eller direkt till Brånalt är väl valfritt och är nog beroende på vilket resultat man vill nå med sin debatt.

/Urban #129
Om man å andra sidan vet att teamet inte har en chans att plocka placeringspoäng så kan det löna sig att som wild card komma sist i NEC istället för att komma näst sist i REC :tungan

Om man å andra sidan vet att teamet inte har en chans att plocka placeringspoäng så kan det löna sig att som wild card komma sist i NEC istället för att komma näst sist i REC :tungan

Så riktigt så =)

Det är ju där Brånalt kommer in i bilden så att detta kan undvikas.

Men handen på hjärtat kommer man näst sist i REC utan att ha vurpat, haft problem med hojen .... så har man förhoppningsvis tillräckligt med insikt för att inte söka Wild Card.

/Urban

Last edited:

NEEEEEEEJ!!!!:skrämd

Du har kommit på vår taktik:huvet. Du måste lova att inte berätta det för någon:pannkyss Snälla.........

#97 Braja i Köpenhamn ligger före oss. :mad: Jävelbjörn. :mad:

Att #5 Diver ligger bakom är helt i sin ordning.

Såg er racerapport från Anderstorp nyss...:D

Får be om ursäkt för vårt ofina beteende att råka passera er på slutvarven. Det ska inte upprepas. Hädanefter kommer vi att hålla in till kanten varje gång ni kommer ångandes bakifrån...:bow

/:cdevil-björn

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...