Serietabell för 250 SP nu på Roadracing.se

Ingen har väl missat att i år är det "färst" poäng som gäller?

:död

Torkel skrev:
2382554 Ingen har väl missat att i år är det "färst" poäng som gäller?

Wohoo! Jag slog Torkel, A-föraren!

Fast jag får smisk så det svider egentligen. Torkel är bäst, HEJA TORKEL!

Mattias skrev:
2382571 Wohoo! Jag slog Torkel, A-föraren!

Fast jag får smisk så det svider egentligen. Torkel är bäst, HEJA TORKEL!
Smisk, ja för att du gillar det - erkänn nu va :whip

What a fakk. Jag och Torkel på delad poäng. Men varför hamnade jag sist?
DAMN, jag har nummer 9 och han har 8.. :mad:

Ädit: 1 poäng, sweeeet!

Bikerbitch skrev:
2391951 What a fakk. Jag och Torkel på delad poäng. Men varför hamnade jag sist?
DAMN, jag har nummer 9 och han har 8.. :mad:

Ädit: 1 poäng, sweeeet!

Vid lika poäng så får den som har bästa raceresultat den högre placeringen. Flest segrar, flest 2:dra platser osv neråt tills någon har fler "bästa" resultat av någon placering. Om placeringarna i racen är identiska och inte går att skilja så får den som har bästa resultatet senaste racet den bästa placeringen i tabellen.

Ni två har tagit identiska poäng men Torkel gjorde sitt resultat senast vilket gör att han ligger före i tabellen. Ni ska stå på samma delade placering men Torkel överst mot dig eftersom det är "fördel" för honnom. :) När serien inte är avgjord än så ligger ni på delad plats men är det detta resultat som står sig så kommer Torkel få den högre placeringen i det slutgiltiga resultatet.

Om 2st går över målinjen på exakt samma racetid och det inte går att skilja dom åt på målfoto eller liknande får den som satte snabbaste varvtiden under racet av dom två den bättre placeringen.

Last edited:
Axxexs skrev:
2392143 Vid lika poäng så får den som har bästa raceresultat den högre placeringen. Flest segrar, flest 2:dra platser osv neråt tills någon har fler "bästa" resultat av någon placering. Om placeringarna i racen är identiska och inte går att skilja så får den som har bästa resultatet senaste racet den bästa placeringen i tabellen.

Ni två har tagit identiska poäng men Torkel gjorde sitt resultat senast vilket gör att han ligger före i tabellen. Ni ska stå på samma delade placering men Torkel överst mot dig eftersom det är "fördel" för honnom. :) När serien inte är avgjord än så ligger ni på delad plats men är det detta resultat som står sig så kommer Torkel få den högre placeringen i det slutgiltiga resultatet.

Om 2st går över målinjen på exakt samma racetid och det inte går att skilja dom åt på målfoto eller liknande får den som satte snabbaste varvtiden under racet av dom två den bättre placeringen.

Det tackar vi uppslagsverket för :tummenupp :D

moto-gg skrev:
2392199 Det tackar vi uppslagsverket för :tummenupp :D

stämmer i tabeln men ändå rätt skoj att alla de som har samma poäng så ligger den med lägst startnummer med fördel..hur mycke gör detta mentalt :D

Axxexs skrev:
2392143 Vid lika poäng så får den som har bästa raceresultat den högre placeringen. Flest segrar, flest 2:dra platser osv neråt tills någon har fler "bästa" resultat av någon placering. Om placeringarna i racen är identiska och inte går att skilja så får den som har bästa resultatet senaste racet den bästa placeringen i tabellen.

Oj då, då blev det rätt av bara farten då :) Jag lade in alla resultat i Excel och körde "sortering", med bara poäng som kritera.

Någon som hade 2005 års resultat så att jag kan lägga in även dom? Är ju lite kuligt att ha och jämnföra med.

Zenit skrev:
2392311 stämmer i tabeln men ändå rätt skoj att alla de som har samma poäng så ligger den med lägst startnummer med fördel..hur mycke gör detta mentalt :D
*ehhhh* hur menar du nu :va
Är det helt ute att använda punkt och komma, lr? :)

Last edited:
Åsa skrev:
2392318
*ehhhh* hur menar du nu :va
Är det helt ute att använda punkt och komma, lr? :)

Haha, menade som så att om man kollar på tabelln så råkar det vara så att av alla par med samma poäng så är det den med lägst startnummer som ligger före. Trots att startnummer inte har med placeringen att göra alls. :)

Det står att det är den officiella sajten för SM men varför är den då så dåligt uppdaterad med felaktiga tabeller, ej strukna tävlingar osv :va

Last edited:
sandstream skrev:
2394420 Det står att det är den officiella sajten för SM men varför är den då så dåligt uppdaterad med felaktiga tabeller, ej strukna tävlingar osv :va
Förmodligen för att det inte är Svemos egen (heltids)personal som driver den. Kommer inte ihåg vem det är men han är reggad här. :va Den förtjänar bättre tycker jag också. Varje vecka bör den ju i alla fall uppdateras.

Neutral skrev:
2394443 Förmodligen för att det inte är Svemos egen (heltids)personal som driver den. Kommer inte ihåg vem det är men han är reggad här. :va Den förtjänar bättre tycker jag också. Varje vecka bör den ju i alla fall uppdateras.

Det är jP som har hand om sidan. Så det stämmer att inte SVEMO gör någonting med den.

Bikerbitch skrev:
2394495 Det är jP som har hand om sidan. Så det stämmer att inte SVEMO gör någonting med den.
JP var det ja. Hur har han fått uppdraget av Svemo då? Jag vill inte klaga på en enskild person men på något sätt borde ju Svemo se till att sajten som representerar dem är någorlunda aktuell.

Neutral skrev:
2394553 JP var det ja. Hur har han fått uppdraget av Svemo då? Jag vill inte klaga på en enskild person men på något sätt borde ju Svemo se till att sajten som representerar dem är någorlunda aktuell.

Jag vet faktiskt inte hur det började, var så länge sen. Du får pm.a honom och fråga :-)

Halloj!

Har uppdaterat med Falkenbergsresultaten, och summerat totalen. Mejlade in dom precis till Roadracing.se, så dom lär väl finnas där om någon dag. Ni kan väl spana så att det ser rätt ut.

1) Brink
2) Anna Carlsson :tummenupp
3) Pär Karlsson

*/ ?>
Back