Serier man absolut inte får missa?

En förlorad värld. Men den är gammal

Ingen koll på vad det är, vad heter originalet?

Många tipsar ju om skitserier och liknande, jag vill ju hitta de riktiga GULDKORNEN :)
Simpsons är ju givet men det är inget man sätter sig och glor på.
HBO gör världens bästa serier helt klart så man kan ju börja kolla där...

En topp 10 får man nog ge sig på snart.

Ingen koll på vad det är, vad heter originalet?

Många tipsar ju om skitserier och liknande, jag vill ju hitta de riktiga GULDKORNEN :)
Simpsons är ju givet men det är inget man sätter sig och glor på.
HBO gör världens bästa serier helt klart så man kan ju börja kolla där...

En topp 10 får man nog ge sig på snart.

brideshead revisited.

vilka är skitserierna folk tipsat om?

Några "döda" komediserier som en del missat;

Arrested Development - Amerikansk, 3 säsonger. Förjävla bra.
Coupling - Svårslagen brittisk humor, Finns i 4 eller 5 säsonger, den sista är dock inte lika bra.
Black Books - Tror det gjordes tre säsonger. Typiskt brittisk. Få avsnitt, tyvärr.

Har man inte sett "The Office" har ni mycket kul framför er.

Det finns både en engelsk och en amerikansk version. Den engelska versionen gjordes bara en säsong, medan den amerikanska är inne på säsong 8.

Den gjordes först i England och sedan köpte något bolag upp serien och gjorde den för USA.

1. Big Bang Theory (bästa serien någonsin, man är fast efter mindre än 1 avsnitt)

2. Two and a Half Men (Klart en stadig andraplats)

Sist jag köpte film beställde jag från CDON. Några tips på någon annan online-shop som har bra utbud av serier?

Edge of Darkness - miniserie från BBC
Life on Mars - 2 säsonger
Ashes to Ashes - 2 säsonger

Hemliga armén - orginalet och inte den kassa parodin "allå allå, emliga armén"
Kessler - Miniserie, fortsättning på ovan

Last edited:
brideshead revisited.

vilka är skitserierna folk tipsat om?

Ok, skitserier kanske är fel att kalla dem men jag är ute efter lite högre kvalité än 2 1/2 män, CSI, Sons of anarchy *riktigt usel*, family guy etc.

Lite mer bombastiskt som tex Band of brothers, Carnivalé, Sopranos, Taken, True blood och dylikt. Lite mer påkostade saker med manus och inte direkt en sitcom med usla oneliners rakt igenom.
Missförstå mig fel, jag kollar på såna också när de går på tv men jag är mer ute efter sånt som är värt att avsätta dyrbar tid för på kvällen eller liknande.

Men just nu ska ska jag åtminstone fixa hem BOB på bluray, The Pacific likaså och sen ska jag kolla upp några av de serier ni har tipsat om som är nya för mig. Tex Brideshead revisited, vad nu det kan vara. Så länge det inte är brittiskt rakt igenom så kan det ju vara bra.

Edit/ Carnivalé är för övrigt ett måste, grymt bra HBO-serie *vad annars* som är allt annat än en komedi.

Ok, skitserier kanske är fel att kalla dem men jag är ute efter lite högre kvalité än 2 1/2 män, CSI, Sons of anarchy *riktigt usel*, family guy etc.

Lite mer bombastiskt som tex Band of brothers, Carnivalé, Sopranos, Taken, True blood och dylikt. Lite mer påkostade saker med manus och inte direkt en sitcom med usla oneliners rakt igenom.
Missförstå mig fel, jag kollar på såna också när de går på tv men jag är mer ute efter sånt som är värt att avsätta dyrbar tid för på kvällen eller liknande.

Men just nu ska ska jag åtminstone fixa hem BOB på bluray, The Pacific likaså och sen ska jag kolla upp några av de serier ni har tipsat om som är nya för mig. Tex Brideshead revisited, vad nu det kan vara. Så länge det inte är brittiskt rakt igenom så kan det ju vara bra.

Edit/ Carnivalé är för övrigt ett måste, grymt bra HBO-serie *vad annars* som är allt annat än en komedi.

True blood, högre kvalitet än family guy?:rofl

1. Big Bang Theory (bästa serien någonsin, man är fast efter mindre än 1 avsnitt)

2. Two and a Half Men (Klart en stadig andraplats)
Wöörd! :tummenupp
Stark bubblare är Breaking Bad. S04 är på gång :banana

Julklapp från döttrarna :) :

Bifogat

• Penny.jpg
    Penny.jpg
    101.5 KB · Visningar: 30
Fawlty Towers
Bottom
Scrubs
M*A*S*H
Seinfeld
The Young Ones
Cheers
Hill Street Blues
The Event
The House of Eliott :rodnar

Entourage
Scrubs
Family guy
South park
Friends
Joey
Big bang theory
How i met your mother
Top gear

Episodes som är ny, de två första avsnitten var tveksamma, men vi får väl se:)

och sen ska jag kolla upp några av de serier ni har tipsat om som är nya för mig. Tex Brideshead revisited, vad nu det kan vara. Så länge det inte är brittiskt rakt igenom så kan det ju vara bra.

den är så brittisk den kan vara. brukar utnämnas då och då till världens bästa tv-serie.

Har man inte sett "The Office" har ni mycket kul framför er.

Det finns både en engelsk och en amerikansk version. Den engelska versionen gjordes bara en säsong, medan den amerikanska är inne på säsong 8.

Den gjordes först i England och sedan köpte något bolag upp serien och gjorde den för USA.

Den Engelska versionen är grymt bra:tummenupp och gjordes två säsonger plus ett extra lite längre avsnitt som heter julfesten.:banana

Den Engelska versionen är grymt bra:tummenupp och gjordes två säsonger plus ett extra lite längre avsnitt som heter julfesten.:banana

Ja just ja... fel av mig. 2 säsonger var det ju.

Jag gillar den amerikanska versionen också, men det vågar man ju knappt säga högt :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT