Serier man absolut inte får missa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag håller på med sista säsongen på Sopranos nu och inser att det här är ju troligtvis den bästa serien som har gjorts, eller? Jag har troligtvis missat tonvis med serier då jag aldrig har haft sinnesro/tid nog att kolla på så mycket förrän man blev förälder och helt plötsligt fick massvis med tid. Jaja, ett tag till åtminstone :)

Så, vilka serier får man bara inte ha missat? En som ni kommer räkna upp är ju Band of brothers så den ska jag ge en chans.
Taken var ju grymt bra, nästan så att jag funderar på att se den igen.

Boardwalk Empire, Sons of Anarchy och The Wire är obeskrivligt bra serier.

Toppentråd då jag går på pappaledig idag... :yoparty

Mina serier jag kollar/kollade är:
Dexter, Sons of Anarchy, CSI:LV, Burn Notice, Human Target, The Good Wife, 2 1/2 Men, How I met your mother och nu även No Ordinary Family.

Som du själv sa så måste du ju se Band of Brothers, därefter såklart The Pacific som är en "uppföljare", eller vad man ska säga. Sen måste du ju även se Generation Kill, det hör till allmänbildningen.

[YOUTUBE-ID]8seylbvSRDI[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]e99B80crU3E[/YOUTUBE-ID]

Rederiet, Tre Kronor, Bullen är bra om man kan kalla det för serie.. Sen har du ju kvinnofängelset och M.A.S.H men dom håller inte samma standard

[YOUTUBE-ID]aFxYhFzoDbo[/YOUTUBE-ID]

Fast personligen gilalr jag Rederiets intro bättre, lite mer tysk marschmusik över den.

[YOUTUBE-ID]K6B-VjM1tQQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Big bang theory och Modern Family är ju rätt trevligt att kolla på.

Oz, Twin Peaks och Dexter är väl dom serier jag tycker är allra bäst. Känns iofs lite som att tipsa om Matrix och Sagan om ringen i en filmtråd eftersom dom flesta säkert redan har sett dom. Fast har man mot förmodan inte sett dom så tycker jag man ska göra det. Gillar även Battlestar Galactica. Fast det kanske är lite för nördigt för en del.

Det där nya The Walking Dead som alla pratar om tyckte jag var så där. Första två avsnitten var bra, sen var det lite ojämnt. Tänker dock se andra säsongen också eftersom det ändå har potential.

Edit: The Shield är ganska bra också, åtminstone fem första säsongerna.

Last edited:
The Wire, Boardwalk Empire, Tredje Skiftet (Third Watch), Friday Night Lights är väl de som kommer upp i huvudet som kan motsvara Sopranos i kvalité

Ibland kan det vara skönt att bara sätta på någon gammal kultklassiker som t ex Snobbar som Jobbar. Haft min box utlånad till en yngre kille som aldrig hört talas om serien. Han tyckte den var grymt underhållande.

Survivors!

Brittiskt miniserie i "post apocalypse" stil. Lite mognare, inte bara våld.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT