Seriöst

Om jag är rätt informerad har intäkterna från Gjutjärns Charity Bike Run tidigare gått till barnhabiliteringen, men även de avböjde för något år sedan. Tydligen vill inte heller ackis ha några pengar. :confused:

Jag antar att det är Gjutjärns vänskap med HA som sjukhusledningen misstycker till.

Last edited:
Ugluk skrev:

Jag antar att det är Gjutjärns vänskap med HA som sjukhusledningen misstycker till.

Kan så vara...Men jag tror de sjuka barnen och dess föräldrar skiter i den vänskapen...
Jag gillar inte HA men om mitt barn skulle bli sjukt så struntar jag nog i var pengarna kom från.

//B

Jag är glad att jag inte sitter i sjukhusledningen för Ackis eller för övrigt är politiker i uppsala, ibland undrar jag om man MÅSTE vara dum i huvet för att bli politiker i den här stan???

Det här är ju helt fantastiskt......jag slutar aldrig förvånas, hur tror de att deras profil ska bli bättre då nu när de fryses ut trots VÄLGÖRENHET!!!

Stora fingret ger jag dem och det utan att skämmas det minsta!

MM löjligt! Det är väll en bra grej som kanske
kan förbättra deras rykte!
Tråkigt tråkigt!

Gjutgärn får skaffa sig ett bättre rykte och trevligare lekkamrater först. När de slutar köra med "hårda-killar-nästan-HA-och-lite-kriminell-till-helgen-stil" kanske de skulle passa in bättre. Nog för att det är för en god sak, men vad är baktanken om sådan finns ? Vad skulle ni säga om t.ex. sjukhuset erbjöds 3 miljoner - i tvättade knarkpengar från Bogota ? Är det OK ? Akademiska visar i alla fall lite stake genom att ta ställning i en kontroversiell fråga.

Knarkpengar från Bogota är inte samma sak som de pengar Charity Bike Run drar in. De senare kommer från vanliga hojåkare som deltar i evenemanget.

Jag deltog faktiskt i Charity Bike Run 2001 :angel
Trevliga gossar det där :jisses , en del av dom iaf.
Man kan ju inte dra alla över en kam bara för att någon/några har gjort/gör någonting fel/olagligt. :fakta
Har en granne som är med, en familjefar med flera barn, jobbar och står i som en "vanlig svensson" gör han också.

Lucky Luke skrev:

Man kan ju inte dra alla över en kam bara för att någon/några har gjort/gör någonting fel/olagligt. :fakta

Det är just det man kan - de är med i en klubb som uppenbarligen jobbat hårt för att skaffa sig en viss image och som söker sig till kriminella kretsar. Man väljer sina vänner...

Finns säkert helyllekillar där med, men då är de ute och seglar i fel farvatten med sina fisketrålare.

Vi får väl bjuda med dom på "våra" saker; Rörken, O´connors, Race mm och visa dom andra märken än H-D. :rolleyes:
I vårat glada gäng kanske dom "konstiga" typerna blir som omvända och blir trevliga allihop samt börjar köra sporthoj :eek:

Yeah Right. :rolleyes: Det är inte teknik och finess HD-åkare vill ha. Det är image.
Det skall vara den rätta känslan... Jag vet faktiskt inte varför.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman