Seriösa skador på Häckeberga Norr

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Asfalten är uppbruten i stora sjok på flera ställen :(
Ännu så länge går det att köra där men asfalten kommer att försvinna snabbt efter hand som den körs upp ännu mer.

På ett ställe har en bit stor som en tegelsten ställt sig på högkant mitt i vägen.

Dagtid är det inga problem att navigera runt skadorna, ännu så länge.

vad är häckeberga norr för bana/väg för oss utomstående som inte har koll på södra sverige om man får fråga?

vad är häckeberga norr för bana/väg för oss utomstående som inte har koll på södra sverige om man får fråga?
Se Powerglide's inlägg om karta. Fin "bana" det där. Jag kör alltid högervarv och där är bara 4 st anslutande vägar och från alla vägar utom en har anslutande trafik väjningsplikt. Kurvigt, kuperat och en del hopp om man vill och vågar ;)

Och en jävla massa djur på sommarkvällar :brinnerupp

Mmmm. Varit obehagligt nära några gånger trots att jag kör ganska lugnt tycker jag. Som rolig info så körde jag punka med brorsans hoj på Häckebergavarvet och på den tiden bodde brorsan i Lund (jag med för den delen) och jag ringde honom så han skulle hämta mig. Det tog fan 4 timmar för honom att hitta dit!!! Från Lund... han hittar ju knappt hemma hos sig själv... jaja, hemma kl 01.00 och mattetenta kl 8! :crash

Ah, ja, ser ju skoj, alltid synd när trevliga vägar inte underhålls, eller fullagas av snabelbilen. :P

Om bilisterna hinner se dig, ja :crash

Ja, det är ju det också... Bulorna är på rakan innan den korsningen så man kan kanske hoppa över :crash Lite jobbigt att svänga i luften bara eftersom det blir högersväng mitt i korsningen...

Ah, ja, ser ju skoj, alltid synd när trevliga vägar inte underhålls, eller fullagas av snabelbilen. :P

Usch ja. Vissa lagas inte alls. Över Hallandsåsen går en snirklig väg och förra året drog jag i ett potthål så jag knäckte bakramen :crash Spännande.

OT men även Harlösa <-> Östraby hade tråkiga partier så sent som i förrgår.

Uppbruten asfalt och något som känns som en gruslagning. Inte ens kul när man körde bil...

Fick man gåshud eller fick man gåshud då kanske....:banana
Mer filmtime plz:tungan

Körde norra delen på andra hållet (högervarv) igår. Och på det hållet känns det inte riktigt lika illa.

Men det är ju inte bra :(

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...