Seriös intresseanmälan för att få hit CSS (California Superbike School) nästa år

Hmmm, om man lyssnar på några av SMC's instruktörer så var det ju spontant inte värt att köra ccs...

*Det fannns snabbare instruktörer inom SMC på de svenska banerna. Så deras egna talanger var inte nämnvärt bättre.
*SMC har härmat flertalet delar i sina kurser från ccs så det kändes lite kaka på kaka.
*Det är lite för dyrt och 2 dagar utan ccs är mer värt än 1 med.
*Men visst en upplevelse är det... så ser man inte direkt bang for the buck så...

Jag som jobbat som instruktör för båda organisationerna anser att CSS håller en betydligt högre och jämnare nivå än SMC både på instruktörer och arrangemang. Båda organisationerna har sina svackor och det finns SMC-instruktörer som är både snabbare och duktigare instruktörer än de sämsta från CSS.

Upplägget är inte samma men det baseras på samma teorier om hur man bäst framför en hoj så visst känner man igen sig.

Prisvärdhet är svårt att uttala sig om, har man mycket pengar och lite tid så är det värt att satsa på "dyra" kurser medan om man har svårt att skrapa ihop till fem bandagar per år kanske ska köra med SMC.
Är man riktigt tät eller snabb och vill utvecklas i optimal takt så hittar man en av CSS absolut bästa killar och köper personlig coachning när/hur man vill. Min heldags privatsession med Johnny Haynes på Kinnekulle gav mig mer körmässigt än jag trodde något kursprogram någonsin skulle kunna göra.
 
Det er godt at høre fra jer der har mere erfaring. Vi er en lille flok voksne (!) Danskere der kører 1:10-1:12 (Knutstorp tider) som søger undervisning til næste år så vi kan lære at køre hurtigere uden at crashe alt for meget :)

Derfor hører jeg gerne mere om hvilke muligheder der kan være på de Sydsvenske baner. Vi kører typisk Knutstorp, Anderstorp, Mantorp.

mvh

JimR
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top