Seriös fråga ang CO2 pistol!

Status
Ej öppen för fler svar.
prulle skrev:
Nej men flaskan innehåler från början luft idiot och om du ersäter luften med en lätare gas och sätter på korken och sen väger den så väger den mindre.

Även på månen?
Edit: utan hår alltså

Biifer skrev:
Tro det eller ej men det är du som tänker fel. Fråga en fysiklärare i skolan imorn så ska du se. Låt oss bara hoppas att han/hon kan förklara det här för dig.

Alltså snälla... Varför skulle en flaska med helium i väga mindre än en med luft i?

RF_Racing skrev:
AAAAAAAAAHAHAHAA!!!! DET ÄR DET JAG SAGT HELA TIDEN!!! läs igenom tråden så ser du... Jag bara frågade dem om det var det de sade... De sa att om man fyller tomrumen på en hoj med helium så väger den mindre... Nu TRODDE du att det var jag som tyckte så och dumförklarade mig... Vad har du att säga nu när det var de som sade det och inte jag?
Det Jonathan säger stämmer inte heller riktigt. Nära skjuter som tyvärr ingen hare.

flugan skrev:
Även på månen?
Edit: utan hår alltså

Nej, för på månens baksida är det mörkt och där väger allt skiiiiitlätt med hjälp av optisk lazer och radioaktiv banankräm.

RF_Racing skrev:
Justet! Därför "bär" gasen upp flaska... Låt säga att gasen är du som bär upp flaskan istället? Vager inte flaskan något då?

gasen påverkar vikten men inte massan??

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back