Ser ut som ett maktskifte!

gaylord skrev:
2473967 ÄR DET DU PÅ BILDEN:D

Japp, tagen för några år sedan.

I övrigt orkade jag inte läsa hela ditt inlägg. Har du missat några lektioner i svenska? Hur som helst, jag tog mig igenom halva första meningen och som replik kan jag nämna att jag har privat sjukvårdsförsäkring. Hade jag inte det så skulle jag vara riktigt nervös om jag klotade eller blev sjuk. Oavsett regering.

Last edited:
Pettan skrev:
2472102 Rätta mig om jag är helt ute och åker

Men priserna har ju stigit stadigt sedan avregleringen el-marknaden. Avreglering är ju som bekant något som våra vänner till höger gillar. Så, om jag har förstått dig rätt, förespråkar du högerpolitik med att säga att avregleringen var en dålig sak?

Ja du är ute och åker. Eller har du glömt bort att dina partivänner slog igen barsebäck?

Valen skrev:
2474059 Japp, tagen för några år sedan.

I övrigt orkade jag inte läsa hela ditt inlägg. Har du missat några lektioner i svenska? Hur som helst, jag tog mig igenom halva första meningen och som replik kan jag nämna att jag har privat sjukvårdsförsäkring. Hade jag inte det så skulle jag vara riktigt nervös om jag klotade eller blev sjuk. Oavsett regering.

du verkar nog ha läst hela! och som vanligt som alla moderater så kryper ni in skalet å bara tänker på er själva! f ö bilden e inte helt olik reinfeldt!:arsele

ha det:tuttar

Last edited:
gaylord skrev:
2467709 oj! du måste tjäna MYCKET pengar, förstår att du röstade blått, bara ta men inte ge, men som jag ser det så är invandrarna en stor utgiftspost, hur skall "ditt" parti få in dom i arbetslivet? det går högutbildade, yrkesutbildade invandrare fd flyktingar som faktiskt lärt sig prata och förstå det svenska språket som svenska företag vägrar att anställa, skall reinfeldt hota dom eller hur skall det gå till? berätta för mig, hur många svenska arbetare i våra fabriker vill att företaget anställer t ex albaner? kan prata av egen erfarenhet, jobbar med en alban två syrianer en grek, tre juggar, en ungrare har säkert glömt nån men jag kan säga att hade svenskarna jobbat lika hårt som dom så....... ja du fattar, man måste ju få en chans vare sig man e svensk eller invandrare, hade de svenska företagen gett invandrarna chansen till ett jobb så vete fan om inte svenskarna skulle bli överrepresenterade i arbetslöshetsstatistiken, men så länge svenska företag är smygrasister så lär det bli svårt att få in om i arbetslivet

Nej jag tjänar inte speciellt mycket pengar.
Jag betalar dock procentuellt sett mycket skatt.

Jag försökte själv anställa en iraner för några månader sedan.
Det lyckades inte pga facket och en otrolig massa konstiga regler.
Ser fram emot en förenkling. :tummenupp

Markus skrev:
2472125fackavgift skattefri, det är ju helt sjukt egentligen.
Det speglar i stort skillnaden i tänket mellan blocken. De rödgröna premierar en arbetarrörelse som verkar för folket, medan kristkapitalisterna vill premiera hushållsnära tjänster så att bratsen på södermalm slipper städa sina rum.

mb skrev:
2492046 Det speglar i stort skillnaden i tänket mellan blocken. De rödgröna premierar en arbetarrörelse som verkar för folket, medan kristkapitalisterna vill premiera hushållsnära tjänster så att bratsen på södermalm slipper städa sina rum.

Du låter inte helt opartisk.. :rolleyes:

mb skrev:
2492046 Det speglar i stort skillnaden i tänket mellan blocken. De rödgröna premierar en arbetarrörelse som verkar för folket, medan kristkapitalisterna vill premiera hushållsnära tjänster så att bratsen på södermalm slipper städa sina rum.

Är det du som är folket? Själv har vi inte ens kollektivavtal på mitt jobb och det har nog gynnat mig mer än om vi haft det.

mb skrev:
Men snälla. Arbetarrörelse? Vad fan är det? Ådalen -31? Jag är mörkblå och jobbar som försäljare, jag är väl för fan lika mycket "arbetare"? Rörelse? För vaddå?
Jag har råd att låta någon städa min lägenhet, och jag vet många som gladeligen utför arbetet vitt. När ska ni sluta se ned på folk som vill jobba istället för att vara "sysselsatt"? Varför ska du kunna dra av avgiften till en förening? Jag vill i så fall dra av rr-licensavgiften, är det okej?

Snälla swedie, låt denna tråd finnas kvar tills fyra år på dagen så kan vi se hur mkt bättre/sämre sverige har blivit. Har sverige blivit bättre sett till dagen så blir alla vänsterprasslare bannade, men har sverige gått sämre så går högerskojjarna samma väg till mötes.:jisses

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka