2467709 oj! du måste tjäna MYCKET pengar, förstår att du röstade blått, bara ta men inte ge, men som jag ser det så är invandrarna en stor utgiftspost, hur skall "ditt" parti få in dom i arbetslivet? det går högutbildade, yrkesutbildade invandrare fd flyktingar som faktiskt lärt sig prata och förstå det svenska språket som svenska företag vägrar att anställa, skall reinfeldt hota dom eller hur skall det gå till? berätta för mig, hur många svenska arbetare i våra fabriker vill att företaget anställer t ex albaner? kan prata av egen erfarenhet, jobbar med en alban två syrianer en grek, tre juggar, en ungrare har säkert glömt nån men jag kan säga att hade svenskarna jobbat lika hårt som dom så....... ja du fattar, man måste ju få en chans vare sig man e svensk eller invandrare, hade de svenska företagen gett invandrarna chansen till ett jobb så vete fan om inte svenskarna skulle bli överrepresenterade i arbetslöshetsstatistiken, men så länge svenska företag är smygrasister så lär det bli svårt att få in om i arbetslivet