Ser ut som ett maktskifte!

Last edited:
Zee skrev:
2469220 Me like it.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00.html

fyran.jpg

Man är inte direkt förvånad. Med tanke på hur vänsteranhängarna i den här tråden beter sig så förstår man vem som är deras ideal.

Valen skrev:
2469413 Man är inte direkt förvånad. Med tanke på hur vänsteranhängarna i den här tråden beter sig så förstår man vem som är deras ideal.

Hon sa ju bara sanningen dessutom... Lars ohly vill ju inte ha demokrati i sverige!.. :skrämd

valmers skrev:
2469206 Hur fan orkar ni? Det finns hur många personer som helst som skulle vilja starta företag i städbranschen, om vi exempelvis gör sådana tjänster avdragsgilla. Riktiga jobb, vitt. I och för sig förstår jag att LO-anslutna gnäller om pigjobb, eftersom man själva jobbar svart så fort man hinner. Gärna med A-kassa samtidigt.

Varför ska ni indoktrinerade kommunister se ned på folk som vill jobba? Ska den som tjänar mycket pengar inte få betala för några tjänster alls, i rättvisans namn? Jag lämnar in min bil på tvätt ofta, är det en pigtjänst? Är städerskorna på jobbet pigor? Servitriser? Bartenders? Vart går gränsen?

Åker man till ett annat land, lyfter en riktigt tunn lön utan egen bostad och kallar sig för aupair är det ngt exotiskt och exklusivt :D

Last edited:
Valen skrev:
2469732 Inget, och då menar jag inget, kan förknippas med trevligt när det gäller Ohly.

JaVist e han jEtTecOol. Lika mogen som sina sympatisörer.

Jo jag är ju sympatisör :rolleyes:

Eller vad vill du ha sagt, försök igen?

kommunism har och kommer aldrig fungera. Förstår inte att folk inte fattar att -Alla skall ha det lika dåligt- inte imponerar.

Man måste vara tjej, fattig och helst feminist även 120% avundsjuk och bittra gener för att verkligen vilja rösta på vänstern. Ser inget annat iaf

vbg_snake skrev:
2469795 kommunism har och kommer aldrig fungera. Förstår inte att folk inte fattar att -Alla skall ha det lika dåligt- inte imponerar.

Man måste vara tjej, fattig och helst feminist även 120% avundsjuk och bittra gener för att verkligen vilja rösta på vänstern. Ser inget annat iaf

Vad inte folk fattar är att man kan vara minst lika trög och rösta blått. Folk på sporthoj är lika nyanserade som tegelstenar. Allt är inte bara svart eller vitt.

Last edited:
MagnusK skrev:
2469806 Vad inte folk fattar är att man kan vara minst lika trög och rösta blått. Folk på sporthoj är lika nyanserade som tegelstenar. Allt är inte bara svart eller vitt.

Klart man kan vara trög. Men seriöst nu, är du på allvar? Kolla på hur vänstern beter sig. Titta på Ohly, största sopan i svensk historia. Mona, alkoholist som använder skattepengar för att supa och festa. Grym kommunist får jag säga.

Pannben är ni hela bunten. Men det är väl så att vara lågavlönad, man måste ju visa sin avundsjuka på något sätt..

vbg_snake skrev:
2469821 Klart man kan vara trög. Men seriöst nu, är du på allvar? Kolla på hur vänstern beter sig. Titta på Ohly, största sopan i svensk historia. Mona, alkoholist som använder skattepengar för att supa och festa. Grym kommunist får jag säga.

Pannben är ni hela bunten. Men det är väl så att vara lågavlönad, man måste ju visa sin avundsjuka på något sätt..

Varför har du fått för dig att jag förespråkar vänstern? Kan man inte kritisera blått bara för man röstar på det eller vad är problemet?

Jo det är klart man kan, på sättet du skriver förmodar jag att du förespråkar rött. Själv ser jag mig inte alls delaktig i deras politiska tänkande. Moderaterna går väl att kritisera i visst tänkande. Men tanken bakom är det inte många som bryr sig om. Oftast bara rubriken..

Suomalainen skrev:
2469192 Ganska enkelt, billigare för företag att anställa.

Tja det beror ju på, ska du betala föräldra och sjukförsäkringspremier på annat sätt så kanske du kräver löneförhöjning och då blir det inte billigare för arbetsgivaren i slutändan. I annat fall tar du smällen själv istället. Jag säger inte att det ena är rätt eller fel, men har svårt att se det omedelbart självklara i att sänkt arbetsgivaravgift skulle ge ett sånt uppsving bland antalet anställningar.

Markus skrev:
2469807 Att han är vanskapt, är inte det trevligt?

Jo, det förstås. Litet skratt väcker han ju alltid när han visar sig. Och det får man väl betrakta som trevligt.

vbg_snake skrev:
2469844 Jo det är klart man kan, på sättet du skriver förmodar jag att du förespråkar rött. Själv ser jag mig inte alls delaktig i deras politiska tänkande. Moderaterna går väl att kritisera i visst tänkande. Men tanken bakom är det inte många som bryr sig om. Oftast bara rubriken..

Jag röstade blått men det är pinsamt att säga när man ser vilket sällskap man hamnar i, det finns dock lysande undantag.

MagnusK skrev:
2469806 Vad inte folk fattar är att man kan vara minst lika trög och rösta blått.

Ok, jag försöker igen; jag tror du är indoktrenerad i en snevriden politik som idiotförklarar alla som inte följer dina åskiter. Förstod du nu eller ska jag ta det långsammare?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025