Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gaylord skrev:2467661precis! dom som röstade på de blåa idioterna tror ju att dom kommer att få mer pengar i plånboken varje månad ha ha ha! dom tror att jobben som alliansen ska skaka fram kommer att hänga som klasar hos arbetsförmedlingen ha ha ha, sicka jävler nötter, tror ni att moseraterna bara kommer att ge er mer pengar tillbaka bara så
en skattesänkning innebär ju mindre pengar till staten och det tror väl inte ens tomten på att moderaterna vill ha det så, dom börjar väl med att finansiera skattesänkningen med att ta igen förlusten med höjd trafikförsäkring, det kommer ändå att gå jämt upp men folk blir väl så jävla blinda bara dom hör ordet skattesänkning
Ja det är nästan lite gulligtstoffer skrev:2467664Många sura förlorare här verkar det som.
Sött.
Araikaj skrev:2467589...my ass! Nu ska ni få se vad ni egentligen röstat på okunniga folk. Ni kanske har hört om nedskärningen i A-kassan till 65% men det är bara toppen på isberget, läs deras mainfest där står allt. Det kommer att bli mycket svårare att ta sig in i A-kassan, svårare att behålla den och för tex. de studenter som är nyexaminerade så väntar socialbidrag (studier efter arbetslöshet eliminerar rätten till A-kassa), om nu det blir kvar?
Detta kommer att skapa tydligare klasser i samhället och socialgrupp 3 (de fattiga) kommer att öka lavinartat. Pig- o dräng jobb kommer att tvingas på de som inte får en chans på arbetsmarknaden snabbt (300 dagars A-kassa) för sedan räcker inte pengarna till.
Det som många inte verkar fatta, och vad som kommit bort i denna valrörelse, är att skatten vi betalar inte går till perssons husbygge utan den går ju tillbaka till oss genom välfärden (sjukvård, socialen, A-kassan, sjukbidrag m.m.)
Politik är enkelt tycker jag. Jag röstar på de partier som är beredda att hjälpa mig när jag behöver det. För när livet spinner på och allt funkar ja då kan ju vem som helst känna sig stark och oberoende. Men sen när vinden vänder, kan bero på en mängd saker o drabba vem som helst, då vill jag veta att samhället tar hand om mig och att jag kan få hjälp.
Tror ni er valda högadel kommer ihåg er då?
Sov gott.
zykl0n skrev:2467665Dålig förlorare? eller bara förlorare?
68,7% av min lön gick förra året till vänsterns bidragsorgie.
Jag ser gärna att vi får en liten sänkning där.
Jag tror inte på några mirakel men att kursen ändras från bidrag och låtsasjobb till mindre bidrag och riktiga jobb är en viktig förändring.![]()
Hon kanske inte plannerade att va arbetslös i oändlighet och kanske ville ha ett jobb?Suomalainen skrev:2467731Det är bara att applådera moderaterna, de har genomfört valet så bra att en av tjejens kompisar (som är arbetslös) röstade blått.
Grattis, du sänkte just din egen inkomst med flera tusen.![]()
War-psycho skrev:2467755Jag förstår inte riktigt allt gnäll...
Om nu allt var så pass bra i Sverige som sossarna påstår, varför röstade svenska folket bort dom?
Detta är demokrati, d.v.s. alla har en chans att påverka.
Svenska folket har gjort sitt val, get over it.
Om nu alliansen är så "skit" som många påstår, så kanske sossarna bättrar sig själva till nästa val istället.
Jag ser bara positivt med maktskifte, förnyelse är bra.
Sossarna var för mycket inriktade på att bibehålla sin makt, och sket i väljarna.
Nu kanske dom tänker om och lyssnar på folket, det gjorde alliansen, och det vann dom på.
Skönt att slippa Persson, Billström & Bodström iallafall...
Don't let the door hit you in the ass on your way out.![]()
Precis, vi ska ha som i USA istället.^Proteus^ skrev:2467767Jag är lite skeptisk till det system vi har i sverige vad gäller regeringsbildning.
Sossarna fick flest röster men moderaterna vinner... Vad är det för jävla demokrati? Största enskilda parti i riksdagen ska väl för helvete bilda regering. Om dom sen vill samarbeta med andra partier så får dom väl göra det. Som det är nu så tycker då inte jag att demokratin fungerar...
Bara min lilla åsikt![]()
Hur mycket han får över i köpkraft, spelar också in. Vi har ju ett system där mycket, som utomlands betalas med direkta avgifter, betalas via skatter.Freddola skrev:2467838Det där ang. skatt.
Bara jag som tkr det är orättvist o nästan lite diskriminering att folk som tjänar mkt ska betala mera skatt?
Mest jämnlikt måste det väll ändå vara om alla skatta lika mkt oavsett inkomst.
Tkr det är fel att en snubbe som pluggat flera år som en idiot, lagt ner kropp o själ samt lånat stora belopp pengar ska behöva skatta upp till 55% bara för han valt den hårda vägen och verkligen gjort sig förtjänt av få ett välbetalt jobb.
Inte direkt motiverande att gå en hård utbildning när man vet 55% av lönen åker direkt te staten.
Fast det är kanske bara jag som tkr så![]()
UltraMarine skrev:2467839Hur mycket han får över i köpkraft, spelar också in. Vi har ju ett system där mycket, som utomlands betalas med direkta avgifter, betalas via skatter.
Han har ju fått gratis utbildning, lån och studiebidrag som finansierats via skatter.
Jag har ännu inte sett någon IT/Civilingenjör (och liknande) som inte haft en köpkraft avsevärt högre än de som inte har nån utbildning...
Men utbildning är en överlevnadsfråga eftersom det kommer bli allt färre jobb för outbildad/lågutbildad arbetskraft.
Problemet är att det är mycket som ska betalas - bla en enorm stadsskuld som kostar väldiga summor pengar i räntor.
Sveriges befolkning blir allt äldre och de som är pensionärer nu har inte själva tjänat in sin pension utan vi som jobbar nu betalar både deras, och vår egna framtida pension.
Sen är det det vanliga med skolor, bidrag, sjukvård etc...
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |