Ser ut som ett maktskifte!

Nu kommer alltså Alfons till makten. Det kanske inte blir så dumt ändå, säger jag som röstade rött. Vi får se om fyra år. Om då budgetunderskottet är likadant som de båda tidigare gångerna som borgarna har regerat så kanske det inte är nåt snack om att borgarna inte är nån höjdare för svensk ekonomi. Om det å andra sidan blir så att tillväxten står kvar eller ökar och löneklyftorna minskar kanske det är så att borgerligt är det som gäller. Det vet vi inte nu, det vet vi först till nästa val. Vi får se helt enkelt.

Den här gången kan ingen säga att borgarna tar över "ett sjunkande skepp" i alla fall, jag hoppas bara att min privatekonomi går ihop nu efter valet, nåt som på pappret inte verkade möjligt. Hoppas kan man... :tummenupp

De nya moderaterna

...my ass! Nu ska ni få se vad ni egentligen röstat på okunniga folk. Ni kanske har hört om nedskärningen i A-kassan till 65% men det är bara toppen på isberget, läs deras mainfest där står allt. Det kommer att bli mycket svårare att ta sig in i A-kassan, svårare att behålla den och för tex. de studenter som är nyexaminerade så väntar socialbidrag (studier efter arbetslöshet eliminerar rätten till A-kassa), om nu det blir kvar?

Detta kommer att skapa tydligare klasser i samhället och socialgrupp 3 (de fattiga) kommer att öka lavinartat. Pig- o dräng jobb kommer att tvingas på de som inte får en chans på arbetsmarknaden snabbt (300 dagars A-kassa) för sedan räcker inte pengarna till.

Det som många inte verkar fatta, och vad som kommit bort i denna valrörelse, är att skatten vi betalar inte går till perssons husbygge utan den går ju tillbaka till oss genom välfärden (sjukvård, socialen, A-kassan, sjukbidrag m.m.)

Politik är enkelt tycker jag. Jag röstar på de partier som är beredda att hjälpa mig när jag behöver det. För när livet spinner på och allt funkar ja då kan ju vem som helst känna sig stark och oberoende. Men sen när vinden vänder, kan bero på en mängd saker o drabba vem som helst, då vill jag veta att samhället tar hand om mig och att jag kan få hjälp.

Tror ni er valda högadel kommer ihåg er då?
Sov gott.

Freddola skrev:
2467564 Nopp kör helförsäkrat o du vet pappa betalar :pannkyss

Du behöver nog inte vara orolig för mig.

nej jag är orolig för alla! för visst är vi en enda stor familj här på sporthoj och vad ska vi diskutera nu när inga filmer kommer att laddas upp, inga krasher att berätta om, inga äventyr att berätta om osv, kanske ska starta upp en ny sajt: visomkörsporthojofärsäkratpgamoderaternasförsäkringspolitik.com, vad tycks:tungan , stämmer det att dom vill/ska genomföra den försäkringsfrågan så tror ivf jag att många rent av (faktiskt) kommer att köra oförsäkrat, man får helt enkelt ta en liten risk det är ju dyrt som det är.

Araikaj skrev:
2467589 ...my ass! Nu ska ni få se vad ni egentligen röstat på okunniga folk. Ni kanske har hört om nedskärningen i A-kassan till 65% men det är bara toppen på isberget, läs deras mainfest där står allt. Det kommer att bli mycket svårare att ta sig in i A-kassan, svårare att behålla den och för tex. de studenter som är nyexaminerade så väntar socialbidrag (studier efter arbetslöshet eliminerar rätten till A-kassa), om nu det blir kvar?

Detta kommer att skapa tydligare klasser i samhället och socialgrupp 3 (de fattiga) kommer att öka lavinartat. Pig- o dräng jobb kommer att tvingas på de som inte får en chans på arbetsmarknaden snabbt (300 dagars A-kassa) för sedan räcker inte pengarna till.

Det som många inte verkar fatta, och vad som kommit bort i denna valrörelse, är att skatten vi betalar inte går till perssons husbygge utan den går ju tillbaka till oss genom välfärden (sjukvård, socialen, A-kassan, sjukbidrag m.m.)

Politik är enkelt tycker jag. Jag röstar på de partier som är beredda att hjälpa mig när jag behöver det. För när livet spinner på och allt funkar ja då kan ju vem som helst känna sig stark och oberoende. Men sen när vinden vänder, kan bero på en mängd saker o drabba vem som helst, då vill jag veta att samhället tar hand om mig och att jag kan få hjälp.

Sov gott.

Precis... synd att inte fler förstår vad dom har gjort...

gixxermf skrev:
2467575 Perfekt för den som är rik och frisk... och inte fan blir det mindre arbetslöshet för att man sänker arbetsgivaravgifterna... dom enda som tjänar på det är arbetsgivarna och kom faan inte och säg att dom anställer mer folk då...

Jo, dom små företagen kommer att kunna göra det, och det är det som vi måste satsa på. Storindustrier flyttar till låglöneländer i vilket fall.

Och med den planerade skattesänkning så kommer det många sköna miljarder i omsättning varje månad, sånt skapar jobb!

edit. Ska sova rikigt gott faktiskt

Last edited:
Araikaj skrev:
2467589 ...my ass! Nu ska ni få se vad ni egentligen röstat på okunniga folk. Ni kanske har hört om nedskärningen i A-kassan till 65% men det är bara toppen på isberget, läs deras mainfest där står allt. Det kommer att bli mycket svårare att ta sig in i A-kassan, svårare att behålla den och för tex. de studenter som är nyexaminerade så väntar socialbidrag (studier efter arbetslöshet eliminerar rätten till A-kassa), om nu det blir kvar?

Sov gott.

Förändringarna kommer att bli små (Tyvärr)

Men vi har röstat om ett vägval.

Jobb mot bidrag!

Vi valde jobben!

Psychobiker skrev:
2467606 Jo, dom små företagen kommer att kunna göra det, och det är det som vi måste satsa på. Storindustrier flyttar till låglöneländer i vilket fall.

Och med den planerade skattesänkning så kommer det många sköna miljarder i omsättning varje månad, sånt skapar jobb!

edit. Ska sova rikigt gott faktiskt

o du tror inta att några sketna miljarder kommer att ätas upp av andra avgifter som skall betalas istället

Araikaj skrev:

Sov gott.

kan inget annat än att hålla med, sitter faktiskt med en liten klump i magen just nu, detta känns inte bra! men det blir väl som det blev efter Bildts regering, han lyckas rasera allt på 4 år och sen får sossarna när dom vinner valet 2010 börja de första 4 åren med att städa upp allt de NYA moderaterna raserat i sin ivrighet att visa folket under 4 år att dom minsann kan sköta det här! inse gott folk, moderaterna och deras allians har ingen erfarenhet och tradition att leda ett land så enkelt är det.

Araikaj skrev:

Sov gott.
Du säger det som om det vore negativt..

Varför ska en svag indevid dra ner 5 starka?

6% av bnp är skola vård omsorg. Resten av det du räkna upp borde ju täkas med råge av resterande 94%...

Psychobiker skrev:
2467557 Nä, vanligt folk som hellre ser ett sverige där alla jobbar och gör rätt för sig än är beroende av bidrag, som det är nu. Tjockisen stod ju själv i våras och sa att de inte tänkte göra nått åt arbetslösheten (förutom AMS-jobb), för den skulle lösa sig själv:va . Det har vi ju märkt de senaste 12 åren...

Och de ska bli gött att slippa bli lika rånad på lönen varje månad, sen är det mitt val om jag vill lägga de på hojförsäkring eller nått annat. Mindre förmynderi, mer frihet och ansvarstagande:tummenupp

hur mkt var det vi skulle få tillbaka varje månad? berätta gärna jag vill veta

gixxermf skrev:
2467575 Perfekt för den som är rik och frisk... och inte fan blir det mindre arbetslöshet för att man sänker arbetsgivaravgifterna... dom enda som tjänar på det är arbetsgivarna och kom faan inte och säg att dom anställer mer folk då...

:klappar

Ni låter som en bunt me nykläckta förstagångsväljare allihopa, sänkta skatter bla bla bla, mer jobb bla bla bla, dom enda som har det bra är dom jävla fläskpaddorna själva som sitter i riksdagen, stena dom!!!!!! Dom skiter i gemene man i slutändan ändå, bara dom kan glassa sig i strålkastarn.

gixxermf skrev:

Typisk LO-indoktrinering som försöker skapa vi och dom tankar hos arbetstagare.
Vi sitter i samma båt!
Utan arbetsgivare, inga arbetare!

Självklart kommer vi att anställa om arbetsgivaravgifterna sänks och vissa reglera förenklas/förbättras.

Rik och frisk behöver man inte vara.
Läs själv förslagen istället för att lyssna på vad vänsterkartellen ljugit om hela valrörelsen!

prulle skrev:
2467651 Bruto national produkt om jag inte minns fel.

Vad menar du då med "6% av bnp är skola vård omsorg. Resten av det du räkna upp borde ju täkas med råge av resterande 94%..."?

Förövrigt:"Bruttonationalprodukt"

BYAKIN skrev:
2467643 Ni låter som en bunt me nykläckta förstagångsväljare allihopa, sänkta skatter bla bla bla, mer jobb bla bla bla, dom enda som har det bra är dom jävla fläskpaddorna själva som sitter i riksdagen, stena dom!!!!!! Dom skiter i gemene man i slutändan ändå, bara dom kan glassa sig i strålkastarn.

:banana :yoparty :rofl :slicka :bow :hej :hoppa :cpparty :2cool :såjaponken

Nappe skrev:
2467617 o du tror inta att några sketna miljarder kommer att ätas upp av andra avgifter som skall betalas istället

precis! dom som röstade på de blåa idioterna tror ju att dom kommer att få mer pengar i plånboken varje månad ha ha ha! dom tror att jobben som alliansen ska skaka fram kommer att hänga som klasar hos arbetsförmedlingen ha ha ha, sicka jävler nötter:arsele , tror ni att moderaterna bara kommer att ge er mer pengar tillbaka bara så:va en skattesänkning innebär ju mindre pengar till staten och det tror väl inte ens tomten på att moderaterna vill ha det så, dom börjar väl med att finansiera skattesänkningen med att ta igen förlusten med höjd trafikförsäkring, det kommer ändå att gå jämt upp men folk blir väl så jävla blinda bara dom hör ordet skattesänkning

MagnusK skrev:
2467655 Vad menar du då med "6% av bnp är skola vård omsorg. Resten av det du räkna upp borde ju täkas med råge av resterande 94%..."?

Förövrigt:"Bruttonationalprodukt"
Tänkte fel, blandade ihop bnp och skatte intäkter helt enkelt.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025