Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mighty Leif skrev:2676834Vad ska jag göra med denna? kan man slipa bort sotet på toppen för hand, eller måste det göras av en maskin?
Byter helst inte ut den.
![]()

Ja allt kommer med som bu behöver till att byta kolv. Står i massa trådar...Mighty Leif skrev:2676879Följer kolvringar med om man köper ny kolv hos geiwiz.de?
Mighty Leif skrev:2676834Vad ska jag göra med denna? kan man slipa bort sotet på toppen för hand, eller måste det göras av en maskin?
Byter helst inte ut den.
![]()
Jörgen Karlsson skrev:2677648Jag tycker också att du ska byta den kolven. Iaf om du ska køra på gatan. I dragracingen så glasblæstrar man ofta en kolv som har sådana dær glasningar efter tex ett nyp. Sedan byter man till nya ringar. Då håller kolven filmen igen samt får upp diametern med några hundradelar tack vare blæstringen. Men som sagt, ska du åka på gatan så byt.
Førutom att kolla om det ær koksat under ringarna (som dina bilder duger till) så ær det dock æven bra att kolla/fota kolvens undersida nær man mønstrar en kolv. Ær kolvtoppens undersida svart så tyder det på stort blow-by -> øverhetted kolvtopp, dvs slitna ringar och/eller stort kolvspel.
Mvh
J
Dr.Bike skrev:2677653Har de Dansk teckenstandard i Malmö numer?![]()

Jörgen Karlsson skrev:2677656Oroas icke broder! Jag håller grænsen i søder!![]()
Jag anvænder en dansk tjejkompis dator bara!
Førresten! Vi får på fan av Majtii om vi spammar i detta forum!
Vi får påminna varandra! Jag glømmer jæmt att kolla i vilket forum frågor ligger som jag svarar på.![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |