SEO / Sökmotoroptimering

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har vi någon stjärna på etisk SEO här? PMa mig. Jag har jobb till dig.

Hur mycket insyn har du i det? Vi får nästan dagligen erbjudande till mitt företag gällande SEO omptimering med priser allt från några tusen till många många tusen. För en rutten civilekonom som jag, är det lite svårt att få ett hum om vilka som är bra och dåliga. Googlar man SEO tycker jag man mest får träffar på företag som sysslar med detta och försöker sälja in sig. Således en ganska färgad fakta. Ursäkta att jag kapa tråden..

Hur mycket insyn har du i det? Vi får nästan dagligen erbjudande till mitt företag gällande SEO omptimering med priser allt från några tusen till många många tusen. För en rutten civilekonom som jag, är det lite svårt att få ett hum om vilka som är bra och dåliga. Googlar man SEO tycker jag man mest får träffar på företag som sysslar med detta och försöker sälja in sig. Således en ganska färgad fakta. Ursäkta att jag kapa tråden..

Har man begränsad marknadsföringsbudget kan SEO göra enorm skillnad om man har en hyffsad hemsida f.ö. vill säga. SEO behöver inte kosta men kräver en hel del eftertanke och konsekvens. SEO kostar tid snarare än pengar men kan helt klart betala igen sig.

En liten varning är på sin plats iom att SEO är en riktigt skumraskbranch och de flesta suger. ta hjälp av någon som du fått på rekomendation och skit i de andra.

Jag använder mig uteslutande av en mycket kompetent kille som kostar massor men som levererar ett toppresultat varje gång.

Han har tyvärr slutat jobba och var inte intresserad av något extraknäck.

Jag skulle vilja kalla mig mycket insatt då jag själv arbetat med detta, men för några år sedan. Googles regelverk uppdateras löpande, och jag är inte insatt i exakt hur deras pagerankalgoritm ser ut nuförtiden. Vår nuvarande leverantör håller inte riktigt måttet och jag har varken tid eller vill göra det själv.

Jag använder mig uteslutande av en mycket kompetent kille som kostar massor men som levererar ett toppresultat varje gång.

Han har tyvärr slutat jobba och var inte intresserad av något extraknäck.

Det är en sån person jag är ute efter. En "hemmahacker" mer än ett konsultbolag som inte lyfter ett finger utan att först få sälja in en förstudie på 60000.-

Last edited:
Åh fan, så man tjänar pengar på sånt nuförtiden? In the old days, så tryckte man in några väl valda taggar i sina headers, snyggade till robots.txt i webbroten och så löste sig saker av sig självt... :) Mina gamla sidor ligger fortfarande i tio-i-topp om man söker efter just de intressanta begreppen (kan ju underlätta att inte så många andra ägnar sig åt samma saker).

Åh fan, så man tjänar pengar på sånt nuförtiden? In the old days, så tryckte man in några väl valda taggar i sina headers, snyggade till robots.txt i webbroten och så löste sig saker av sig självt... :) Mina gamla sidor ligger fortfarande i tio-i-topp om man söker efter just de intressanta begreppen (kan ju underlätta att inte så många andra ägnar sig åt samma saker).

Jo, det är nog inte så konstigt att du ligger på höga placeringar fortfarande, eftersom en sajts historik/ålder spelar stor roll för pagerank.

Vet inte hur regler ser ut idag, denna länken har nåt år eller 2 på nacken, men väl värd att läsa iaf:

http://www.seo.se/sokmotoroptimering_1.asp

Jo, jag vet i princip vad som behöver göras. Vill bara inte själv hålla på med det. Jag vill ha nån som ansvarar för att det blir gjort typ.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...