Då har jag äntligen fått den att gå som den ska. Försökte först att köra utan ballansaxlar och det kostade mig en turbo, en Megasquirt box, 3 ramlager, en spole och lite annat smått o gott.
Sen fick jag den inte att gå rent, första felet var att jag hade ställt bladen för tight på min GT20 VNT turbo så den ströp avgaserna så det blev omöjligt att mappa. Kom på det efter ett tag... nästa problem var att tändnings mappen i Megasquirt inte stämmer (förmodligen ingen som provat den på en 2-cyl motor) så mina 30 grader var nog 20. Har nu ökat i omgångar och nu börjar det skjuta på. Körde 6.50/179 i går (1/8) med dålig 60 fot (1.69) och det är bra mycket bättre än mina 6.66/169 som jag kört med min street Bonnie. Låter väl inget snabbt jämfört med vad andra kör i PSB men jag är ganska nöjd, orginal tar det 8.68s
Laddar 1.3bar nu men planen är 2bar
Hojen:
Triumph Bonneville 2004
904cc Wiseco kit
Carrillo stakar
Megasquirt sprut och tändning
48mm trottelhus
GT20 VNT turbo, ingen wastegate, styr bladen med turbotrycket. Mycket jämnare tryckökning än med vanlig turbo och inga problem med att den skenar.
E85 utan intercooler, funkar bra så här långt
Målet för i år är en 5'a och att vinna winternationals! blir det så så bygger jag en funnybike i vinter (gör jag nog ändå
)
Sen fick jag den inte att gå rent, första felet var att jag hade ställt bladen för tight på min GT20 VNT turbo så den ströp avgaserna så det blev omöjligt att mappa. Kom på det efter ett tag... nästa problem var att tändnings mappen i Megasquirt inte stämmer (förmodligen ingen som provat den på en 2-cyl motor) så mina 30 grader var nog 20. Har nu ökat i omgångar och nu börjar det skjuta på. Körde 6.50/179 i går (1/8) med dålig 60 fot (1.69) och det är bra mycket bättre än mina 6.66/169 som jag kört med min street Bonnie. Låter väl inget snabbt jämfört med vad andra kör i PSB men jag är ganska nöjd, orginal tar det 8.68s


Hojen:
Triumph Bonneville 2004
904cc Wiseco kit
Carrillo stakar
Megasquirt sprut och tändning
48mm trottelhus
GT20 VNT turbo, ingen wastegate, styr bladen med turbotrycket. Mycket jämnare tryckökning än med vanlig turbo och inga problem med att den skenar.
E85 utan intercooler, funkar bra så här långt
Målet för i år är en 5'a och att vinna winternationals! blir det så så bygger jag en funnybike i vinter (gör jag nog ändå

Last edited: