Senaste nytt om min PSB Bonnie

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Då har jag äntligen fått den att gå som den ska. Försökte först att köra utan ballansaxlar och det kostade mig en turbo, en Megasquirt box, 3 ramlager, en spole och lite annat smått o gott.
Sen fick jag den inte att gå rent, första felet var att jag hade ställt bladen för tight på min GT20 VNT turbo så den ströp avgaserna så det blev omöjligt att mappa. Kom på det efter ett tag... nästa problem var att tändnings mappen i Megasquirt inte stämmer (förmodligen ingen som provat den på en 2-cyl motor) så mina 30 grader var nog 20. Har nu ökat i omgångar och nu börjar det skjuta på. Körde 6.50/179 i går (1/8) med dålig 60 fot (1.69) och det är bra mycket bättre än mina 6.66/169 som jag kört med min street Bonnie. Låter väl inget snabbt jämfört med vad andra kör i PSB men jag är ganska nöjd, orginal tar det 8.68s :D Laddar 1.3bar nu men planen är 2bar :yoparty
Hojen:
Triumph Bonneville 2004
904cc Wiseco kit
Carrillo stakar
Megasquirt sprut och tändning
48mm trottelhus
GT20 VNT turbo, ingen wastegate, styr bladen med turbotrycket. Mycket jämnare tryckökning än med vanlig turbo och inga problem med att den skenar.
E85 utan intercooler, funkar bra så här långt
Målet för i år är en 5'a och att vinna winternationals! blir det så så bygger jag en funnybike i vinter (gör jag nog ändå :banana )
zDSCF0008-70.JPG

Last edited:
Häftigt bygge :tummenupp Synd att det gick sönder i början, men nu vet du iaf att du inte ska köra utan balansaxlar! 6,50 är väl snabbt! Tycker jag iaf.. jag hade ju säkert kört en hög 8:a med min. Den bara wheelar hela tiden :hihi
Hehe, 2 bar... ja fy fasen... :) E85 klarar väl ganska mycket har jag fått för mig. Vad kör du för komp?
Ser ut som du har turbon under tanken? Blir inte det hemskt varmt?

Last edited:
Har inte så bra koll på 201, vet du vad den gör på 402 meter eller vad den bör klara?

Det är inte så dåligt när man vet att du är en gubbe som fegar :D Nä lite allvar nu :confused: .Det kommer att gå fortare snart :yoparty jag ska bara :fatta! :reta dig lite mera på tävlingarna så blir det 6.20 snart :huvet .Din buss gör väl 6.0 på 201 :gnissla . Mvh #1 :tummenupp

Du vinner ju bara när dom andra trillar :rolleyes:
Busen e ju snabb, men den laddar ju 10bar!! (i bromsarna då..)
Mitt första mål e att köra fortare än dej, så kom nu in o kör så jag får lite draghjälp!

Jag kör med 8:1 i komp. Tanken är en dummy, den riktiga sitter under sadeln. Blir inte så varmt som jag trodde det skulle bli, förmodligen så kyler E85 även motorn rätt bra.

1/4 tid vet jag inte men 9.80 låter kul :D

RASET skrev:
Det är inte så dåligt när man vet att du är en gubbe som fegar :D Nä lite allvar nu :confused: .Det kommer att gå fortare snart :yoparty jag ska bara :fatta! :reta dig lite mera på tävlingarna så blir det 6.20 snart :huvet .Din buss gör väl 6.0 på 201 :gnissla . Mvh #1 :tummenupp

Last edited:
Passar på att flika in en bild på besten och tillhörande ägare i flygande fläng på Meca Raceway.

(Klicka för större)

Tackar för det! Ser ut som att det är tid att växla :D
Otroligt bra bilder du tar :Bugar

KNAS skrev:
Passar på att flika in en bild på besten och tillhörande ägare i flygande fläng på Meca Raceway.

(Klicka för större)

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka