Senaste inläggen

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Testa att ute i forumslistan klicka på namnet på någon av de senaste "inläggarna". Blir fel person...

Funkar utmärkt. Dock vad jag tror kan ha hänt för dig är att om du klickar efter att ett nytt inlägg gjorts så hoppas det till denna person istället för den du ser på skärmen som gjorde senaste inlägget (gammal info, jämnfört med vad som är i databasen).

Ja och då fungerar det inte utmärkt. Länken leder till personen som skrivit det senaste inlägget och inte till personen som skrivit inlägget som visas.. kanske går att fixa?

Vet inte jag förstår nu.

Så här tänker jag just nu.

1) Du laddar sidan klockan 12:00:00. Senaste inläggaren är "Bertil" (skrev kl11:39).
2) Klockan 12:01:00 klickar du på "Senaste inläggaren" (Bertil enligt det som du ser)
3) Dock klockan 12:00:30 exakt skrev "Sven" ett inlägg. Nu blir senaste inläggare "Sven" och inte "Bertil". Därav blir information du ser på skärmen ej den senaste, och när du klickar tas du istället till "Sven", då det är det som enligt Skärmen är senaste och länken går dit.

Med det förklarat (mest för andra som oxå kanske läser).

Ja, det går att ändra så att "lastposter" ersätts med en annan action och blir användarID istället. Men detta kräver ändring i databasen och det vill jag helst inte göra. Ska dock se över det om det kanske möjligen finns nått simpelt man kan ändra för att få en fast URL till senaste användaren enligt skärmen istället för "lastposter" (som drar upp senaste enligt Db och inte skärm).

puh.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...