Senap eller Ketchup?

Nelle

HA HA
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yzf 600r
Har funderat på en sak...har inte mycket att göra nu under all ledighet :rolleyes:

Varför har äldre aldrig ketchup på nått utan alltid senap?
Fanns det inte ketchup förr eller? :3freak

Aldrig sett en äldre som tar tex senap och ketchup om de köper korv...

Mänskligheten har grubblat på detta i många många tusen år och vi har kommit fram till att korv är godare med enbart senap på.

Vet inte om jag räknas till äldre men det kanske är så eftersom jag tycker ketchup alltid smakar skit.

Sötsliskigt blaj som tar över smaken från all mat man häller det på. :(

Ketchup gör att all mat smakar lika dvs ketchup! :fakta

Sen är det så att vissa grejor måste man ha jetchup till..... dock ej varmkorv!

//en som tar senap

Nelle skrev:
Har funderat på en sak...har inte mycket att göra nu under all ledighet :rolleyes:

När man blir äldre så växer man ifrån barnmat.

BMW R90s skrev:
När man blir äldre så växer man ifrån barnmat.

Precis så är det! :tummenupp

Ketchup är för barn, senap går till allt.

Köttfärssås ska det inte vara ketchup i, krossade tomater vitlök och garlic tabasco gör jobbet mycket bättre! :tummenupp

Nelle skrev:

Kanske....för att ketchup är en så bra smakförstörare??

ALLT smakar BARA den förb. ketchupen!! Ättika och socker.
Det är ett HÅN mot alla andra råvaror, och ni som har ketchup på ALLT ni vet antingen väldigt lite om god smak eller så gillar ni helt enkelt inte mat! ;)

BARN brukar gilla ketchup.
Troligen för att 80% av innehållet är socker....

Blue skrev:
Precis så är det! :tummenupp

Ketchup är för barn, senap går till allt.

Köttfärssås ska det inte vara ketchup i, krossade tomater vitlök och garlic tabasco gör jobbet mycket bättre! :tummenupp

Kan inget annat än och hålla med. Som barn var det ketchup i köttfärssåsen, idag skulle det bara smaka illa. Dock behövs både ketchup och senap på en hamburgare, fast senapen tar översmaken så ketchupen känner man knappt av. :)

UrbanTiger skrev:
Ketchup är en krydda, inte en ingrediens :mattiasi

Du har delvis rätt, det är inte en ingrediens, men det är heller ingen krydda, det är jävulens verk! :argpådato :tungan

Jag menade att jag skulle med div. tomatprodukter (chilisås, tomatkross osv osv) få maten att smaka tillräckligt med tomat så att ketchupen skulle bli helt överflödig, kanske tillomed att fatalt misstag att applicera på maten SÅ ATT MAN LÄR SIG ATT SMAKA FÖRST! Jäklar slog till capslocken i ren ilska......

spenk skrev:
Ketchup gör att all mat smakar lika dvs ketchup! :fakta

Sen är det så att vissa grejor måste man ha jetchup till..... dock ej varmkorv!

//en som tar senap

ha ha ha spenk när du trycker i dig burgare då och har ett halvt ton ketchup på? :arsele

Nä tacka vet jag en grillad god korv med stark senap och MYCKET ketchup :yoparty

Nelle skrev:
ha ha ha spenk när du trycker i dig burgare då och har ett halvt ton ketchup på? :arsele

Nä tacka vet jag en grillad god korv med stark senap och MYCKET ketchup :yoparty

Nu vet vi brytpunkten i historien då allt gick fel. Året var 1980.

UrbanTiger skrev:
Är du en sånn där jävla komunist :finger
Det märks att du inte känner mig. :pannkyss

Nelle skrev:

hehe tror du jag hinner känna smaken i det läget...... :banana

Nelle skrev:

Hmm.... ja nu vet jag i alla fall att jag tillhör skaran som är "äldre" :tomten

Ketchup är sött jävla slibb som man möjligtvis kan ha till falukorv och makaroner.

Men på en hederlig varm/grillad korv då ska det vara senap...och endast senap. Ja...lite räksallad och rostad lök sitter bra det med. :wiggle

Tjing!!

spenk skrev:
Varför tar man däremot ketcup INNAN man har smakat.....? Köttfärssåsen kanske redan smakar tillräckligt med ketcup!!! ska på rent jävelskap någon gång gettomodda maten med ketchup så ni lär er att smaka först!

Instämmer fullständigt! :klappar

Rasorblade skrev:
Västerviks-Senap!!!! :2cool

Johnnys Sötsura Senap. :dubble2cool

korv1.jpg

Last edited:
Back