Semeter på Gotland!

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Vet inte om dettta bli OT i den här tråden!
Men jag och min röding skall ner till Gotland i veckan som kommer.
Vid sidan om alla "släkt" träffar så tänkte jag försöka köra lite.

För många år sedan bodde jag på ön, men det är fler än 20 år sedan.

Finns det några Gotlänningar här på SH som kan rekommendera lite trevliga "vägval"?
Det är ok att PM:a dom också..
 
Fårö är ju också ett bra tips:)

Det går ju typ åka vart som helst på gotland, är fina vägar överallt!
 
Snail_shell skrev:
2338683 Vet inte om dettta bli OT i den här tråden!
Men jag och min röding skall ner till Gotland i veckan som kommer.
Vid sidan om alla "släkt" träffar så tänkte jag försöka köra lite.

För många år sedan bodde jag på ön, men det är fler än 20 år sedan.

Finns det några Gotlänningar här på SH som kan rekommendera lite trevliga "vägval"?
Det är ok att PM:a dom också..
Ojoj så länge orkar jag inte skriva men man kan säga att alla vägar är bra vägar,inga tjälskott,litan höjsskillnad och åk längs kusten den östra är bäst antar jag,en klassiker för mig är om du kör från Hemse till Burs och där tar du an till När sedan mot Lau och vidare till Ljugarn,Ardre och ner till Katthammarsvik,nu är det lite mycke turister på vägen men jag lovar att den är värd en runda
ps:på Gotland är det fri fart som gäller
 
Bara hojta till så tar vi en sväng på kringelikrokvägarna.

Jag finns i Slite.
 
nilzz skrev:
2338701 Ett säkert tips är ju ringen :tummenupp

Gotland Ring känns som nåt jag vill prova på!
Såg att dom hade MC körning på Torsdag.

Dom pratar om en instruktör inför körningen.
Är det något "lärorikt" eller ???
Med det menar jag! Blir jag delgiven kunskaper som jag kan ha nytta med när jag skall hänga med "snabba" gänget på Söndagar och Onsdagar??

Eller är det bara "need to know" så jag håller mig på banan??
 
Hallå!

Det du får veta av instruktörerna är mest hur du ska bete dig på banan. Sen så får du hjälp med spårval osv.

Jag som är ganska färsk på sporthoj tycker att jag lär mig massor, får ett annat flyt i körningen även när man inte är på banan.

Jag ska dit på torsdag, så vi ses säkert där. Jag kör en gul svart Gsxr 750.


Hej hopp!

Snail_shell skrev:
2340190 Gotland Ring känns som nåt jag vill prova på!
Såg att dom hade MC körning på Torsdag.

Dom pratar om en instruktör inför körningen.
Är det något "lärorikt" eller ???
Med det menar jag! Blir jag delgiven kunskaper som jag kan ha nytta med när jag skall hänga med "snabba" gänget på Söndagar och Onsdagar??

Eller är det bara "need to know" så jag håller mig på banan??
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top