Semesterparadis?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag funderar på vart man ska åka i vinter och göra av med alla komptimmar. Maldiverna är ju beprövat trevligt med vita stränder och värme.
Kanarieholmarna går fett bort, för kallt och för mycket idioter. Jag vill gärna kunna dyka lite och vara full på eftermiddagarna, utelivet är inte så jätteviktigt. Precis som en PROmedlem allså.
Har ni några bra tips?

Ska vi åka tillsammans bara du o jag?! =)))

Jag o tjejen tänkte oxå försöka att ta oss iväg ngnstans, och som du själv skriver så går ju kanarieholmarna bort.

Fast jag har dålig koll på vart man kan åka i Nov/Dec, det vi pratat om är:
Venezuela
Brasilien
Tahiland
Indien
och lite runt omkring där.

Vilka bolag flyger till Maldiverna?

//Niklas

Thailand känns lite avlägset. Jag tror nog ekonomin bara räcker till en vecka och att sitta av ett helt dygn i flygplan vill jag undvika. Brasilien låter iofs coolt.

Vi (jag och familjen, mor och far n' shit) var för några år sedan i Turkiet.
Det var varmt, fin miljö (ja faktiskt), trevliga människor, extremt billig mat (går du till rätt ställe så kan du få en trerätters middag med massor av öl för ca 100 SEK), fint vatten, bra strand och bra utekvällar.
Vi var i staden marmaris och bodde där på ett Vinghotell.. Väl värt priset faktiskt.

Fler fördelar är att flygtiden är ca 3 timmar och det är nästan aldrig mycket folk på flygplatsen (om man åker till Marmaris)

Så jag säger :tummenupp för Turkiet :banana

var till gambi i afrika för ca 3 år sedan. bra service m.m 5 timmars flygresa, vi bodde på all inclusive hotell. det är värt att betala några kronor extra för det :D
bara man håller sig innom hotellets gränser så är allt okej. varje hotell har ju en bit strandremsa där dom övriga i befolkningen ej får tillträda.

en stor :tummenupp

Thailand behöver inte bli så dyrt ändå. Mitt tips går till att du bokar en flygstol till Bangkok, därifrån inrikes till Koh Samui. Där stannar du två nätter för nattlivets skull, sedan tar du en båt den halvtimmeslånga färden över till Koh Panghan. Där är det ett paradis!
Bo på nordvästra delen, minst blåst och minst med haschrökande ungdomar som är där på "full moon Party". Hyr en bil och åk upp på berget och utforska alla vattenfall, alternativt hyr en offroad-hoj. Men jeep är grymt kul på denna ö. Vill du o lyxigt men ändå hyffsat billigt och med underbar mat på hotellets "altan" så ska du på "High Life resort".

Victor skrev:
Thailand känns lite avlägset. Jag tror nog ekonomin bara räcker till en vecka och att sitta av ett helt dygn i flygplan vill jag undvika. Brasilien låter iofs coolt.
Bara du tar dig till thailand så bränner du ju 100kr om dagen om du lever som en kung. Det är ju bara resan som är dyr.

semester paradis ingår väl i ordet Hawaii. Inte så farligt dyrt, 8200kr för flyg. Visst, dyrt på de stora ställena, men dollarn är ju OK nu så det hjälper lite.
Vandrarhem på Waikiki beach kostar 120 dollar i veckan.

Continental airlines ska jag åka med iaf.

Alltid tufft att ha varit på hawaii eller hur =)

Kolla upp Marocco annars, rätt ok priser och en del surf om man gillar det...

Last edited:
morecore skrev:
semester paradis ingår väl i ordet Hawaii. Inte så farligt dyrt, 8200kr för flyg. Visst, dyrt på de stora ställena, men dollarn är ju OK nu så det hjälper lite.
Vandrarhem på Waikiki beach kostar 120 dollar i veckan.

Continental airlines ska jag åka med iaf.

Alltid tufft att ha varit på hawaii eller hur =)

Kolla upp Marocco annars, rätt ok priser och en del surf om man gillar det...

Marocco har jag varit i. Kul och annulunda men inte så... min grej. Fula tjejer och knepiga alkoholregler. Hawaii låter kul, är det mycket tjocka jänkare där?
Egypten låter klart coolast, vart ska man vara där nånstans?

Hehe, faktiskt var maldiverna det första jag tänkte på när jag läste rubriken. Ett äkta paradis, men jag har hört att dykningen ska vara rätt förstörd där(snorklade bara när jag var där).

Ett annat tips är nån ABC-ö (har varit på Aruba och Curacao) Dykning i världsklass och hög paradisfaktor.

Sharm el Sheik har mindre paradis stämning men grymt dyk och ett plus är att det inte är så långt bort :)

Åk till Karibien, var spelar inte så stor roll. Själv har jag varit på Tobago och Puerto Rico. Paradisstränder överallt, trevligt folk, hyffsat billigt att leva och skitbra dykning. Enda nackdelen är att det tar en stund att ta sig dit

Vad sägs om Bali?? Kuta eller Lovina. Har hört att det ska vara Great!

Som några redan sagt så är Thailand grymt!

Mitt förslag på resrutt:
Charter stol till Phuket, därifrån tar du dig till Koh Lanta (endera med färja från Phuket eller med transfer till Koh Lanta, ordnas av hotellet). Koh Lanta har (hade iaf, va där knappt ett år innan Tsunamin) allt som Phuket har, utan att vara turistigt som Phuket, dvs inga påflugna försäljare, halva priset på mat o öl, schyssta stränder (utan att vara fulla av dryga säljare, tjocka tyskar herrar i string och solstolar). Dyka är inga problem.
Och är det endast ekonomin som sätter stopp för en extra vecka, så är det litet problem i Thailand. Du bor billigt och lever ruggigt billigt. Bode på ett hotell som heter Dr Lanta och ligger bra. Knappt en km till storbyn på Koh Lanta och du bor i "bungalows". Och som bonus har de Koh Lantas bästa kock (iaf enligt oss och enligt dykledarn vi hade)
Sen på hemvägen har du bokat en natt på Phuket, kommer dit och blir glad över att du valde något annat ställe.
Tycker du det är lång flygresa till Thailand, glöm hawaii. Visst du sitter på ett plan som tar ca 10h, men gissar att flygtiden till Hawaii är betydligt längre.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman