Semester i Göteborg!! Tips på aktiviteter?

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Halloj!!

Jag och min flickvän ska ner på AC/DC :yoparty :fyllisar :rock som spelar på Ullevi söndag den 21 Juni vid midsommar och vi åker ner på onsdag och hem på måndag!

Vad mer kan man hitta på i Göteborg förutom Liseberg som är en självklarhet! Vi flyger ner så vi har inget eget transportmedel med oss! Kom med bra tips nu!! :Bugar

Universeum
Paddan
Båttur till Vinga och Älvsborgs fästning.

Have fun :tummenupp

Tack för svar!

Var på Universeum och Älvsborgs fästning förra året när jag såg Iron Maiden! :yoparty Riktigt kul dags utflykt faktist! Men tänkte utforka lite mer denna gång! Finns det några bilmuséum eller liknande?

Är Paddan dom där låga båtarna som åker omkring? i stan?

Last edited:
Finns det några bilmuséum eller liknande?

Volvomuséet är rätt bra och omfattande.
Aeroséum i Säve (flygmilitärhistoriskt i bergrum)

Övrigt:
Är vädret bra måste ni ut i Skärgården, finns många båtturer som utgår från centrala stan (Lilla Bommen alt Skeppsbron), alternativt båtarna till södra skärgården som utgår från Saltholmen.
Marstrand går buss till, alt. åka ångbåt dit. Trevlig ö med mycket historia, och bra bad på västra sidan.

Ta en båttur ut i skärgården om solen skiner. Ta med picknick. Hur fint som helst.

Tackar! fina tipsa! skärgåren låter riktigt mysigt! Var kan man fira midsommar? Antar att alla resturanger och uteställen är stängda? :va

För att gör resan lite mer spännade rekommenderar jag ett besök i Hjällbo eller Biskopsgården. Det är nästan som att åka till Afrika fast mycket billigare :tummenupp

Annars finns det inget vettigt att göra i Göteborg förutom att dricka öl på nån kvarterskrog. Finns ju en anledning till att göteborgare är så "goa" gubbar.

För att gör resan lite mer spännade rekommenderar jag ett besök i Hjällbo eller Biskopsgården. Det är nästan som att åka till Afrika fast mycket billigare :tummenupp

Annars finns det inget vettigt att göra i Göteborg förutom att dricka öl på nån kvarterskrog. Finns ju en anledning till att göteborgare är så "goa" gubbar.

så elakt och så roligt:D

var o klippte gräs i biskopsgården idag och det är sant.. kände mig verkligen som om jag var i Afrika.. :tummenupp

Jobbar i hjällbo till och från och jag ser inte många svenskar men det behöver inte betyda något negativt. Det är värt ett besök för att köpa mycket billig och god frukt bland annat :)

Jag gillar att lära mig nya saker så ett besök på naturhistoriska eller sjöfartsmuseet kanske kan vara något.

Skulle ni få total idetorka finns en turistbyrå vid kopparmärra (ta spårvagn från Centralen till Kungsportsplatsen eller gå längs kanalen då det inte är långt/fråga om vägen).

http://www.goteborg.com/templates/Page.aspx?id=304

Jag älskar den här staden :)
Välkommen till Göteborg!

[YOUTUBE-ID]MrdpN47mETw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jobbar i hjällbo till och från och jag ser inte många svenskar men det behöver inte betyda något negativt. Det är värt ett besök för att köpa mycket billig och god frukt bland annat :)

Jag sa ju det, nästan som Afrika, fast mycket billigare resa.:fakta

Haha! Underbara tips!! Längtar som fan på att få åka ner! Ska bli galet kul att få se AC/DC och sen dra på avenyn och dricka några kalla pilsner!!

Varför inte sticka upp till restaurangen högst upp i Gothia Towers och slå till på en King size deluxe! (den stoora räkmackan).
Asgott, samt en grym utsikt :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Volvomuséet är rätt bra och omfattande.
Aeroséum i Säve (flygmilitärhistoriskt i bergrum)

Övrigt:
Är vädret bra måste ni ut i Skärgården, finns många båtturer som utgår från centrala stan (Lilla Bommen alt Skeppsbron), alternativt båtarna till södra skärgården som utgår från Saltholmen.
Marstrand går buss till, alt. åka ångbåt dit. Trevlig ö med mycket historia, och bra bad på västra sidan.

Vilken rutt rekomenderar du om man planerar att åka på förmiddagen, och vara tillbaka på eftermiddagen nästa helg?

Åk ut till Långedrags värdshus och ta en sen lunch om det är fint väder. Ligger precis vid havet och Göteborgs hamninlopp.

Skippa Avenyn och sätt er på Linnegatan istället. På Avenyn är bara andra Umebor och Hjällbobor, överpris och ofta kass mat.

Välkommen!

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!