Sekvencia - Dags för dumstrut eller kan alla ändra sig?

:va

Nu är det iofs kanske tre år sedan jag handlade där, men jag har fått kanonservice varenda gång. Även vid garantiärende.

Personligen har jag aldrig haft några problem med dem, men jag har flera kompisar som fått trasiga hdds och ramminnen ifrån Dataprince och de har haft väldiga problem med att få grejerna utbytta. Nu var detta också några år sedan, men iaf :)
Min uppfattning är att det verkar råda en viss dagsform på de här mindre firmorna, för det verkar ju råda en hel del olika tankar om vilka som är bra och vilka som är dåliga. Sekvencia har jag dock enbart hört skit om, och de lät mig vänta i 3 veckor på ett ramminne som de tillslut aldrig skulle få in.

Last edited:
Misco har än så länge varit en riktigt trevlig ny bekantskap.

Jag beställde komponenter från dem förra veckan. Redan när jag la beställningen visste jag att vissa delar väntade på leverans från deras leverantör men det gjorde mig inget eftersom bl.a. chassit inte fanns i lager hos någon annan som hade ett pris som var ens i närheten. Så jag ställde in mig på MINST en veckas leveranstid.

Jag beställde således förra tisdagen.
På onsdagen såg jag att de låg bra i pris på en intern blu-ray-spelare som jag ville ha. Ringde dem och de svarade så gott som omgående. Trots att jag lagt en "snabborder" hjälpte de mig att snabbt komplettera den lagda beställningen med spelaren.

I fredags kväll kom ett mail där de beklagade att leveransen hade blivit uppskjuten och inte skulle göras för än denna vecka. Jag hade å andra sidan redan ställt in mig på att få sakerna denna vecka med tanke på att vissa komponenter var restade, men att redan väldigt tidigt skicka ett mail och upplysa om ändrade förutsättningar tycker jag tyder på att de har hög serviceanda.

Självklart blir man ju lite moloken och tror att sakerna kommer komma väldigt sent men så idag låg ett nytt mail i inboxen där de meddelar att sakerna är skickade och bifogar trackingnummer.

Ja, många firmor ger möjligheten att följa upp en order men då jag valde "snabbkassa" och inte registrerade mig som kund hos dem tycker jag det är över förväntan att de både skickar ett tidigt informationsmail med "beklagar förseningen"-info och att de dessutom skickar leveransbesked och trackingnummer när de väl levererade.

Nu hoppas jag bara posten har fart under galoscherna så jag kan hämta ut paketet efter jobbet i morgon.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg