Segway - en övergående fluga?

De blir säkert lika använda som polisens Porsches. Det köptes väll inte 2st som användes för att köra runt lite polischefer? :va

Enligt wiki:

"Den svenska polisen förvärvade under åren 1965-1972 sammanlagt tretton stycken Porsche 911/912 för användning främst inom trafikövervakningen. Det var en av polisens 911:or som användes för att snabbt transportera justitieminister Lennart Geijer från sitt sommarställe utanför Malmö till Bulltofta flygplats i samband med flygkapningen där 1972."

Poliser på¨segway kan vara en bra ide då dom dels komer ett trappsteg upp och får bättre överblick och dels kan glida omkring på ett stort område, men vad fan gör dom med segwayen när dom behöver göra ett ingripande/springa efter/gå in i ett hus???

Poliser på Segway är ju ingen nyhet.
segway-police-unit-china.jpg

100_2993-segway_police.JPG

2632177998_37264b266a.jpg

SO-Segway-article_Page_1.jpg

segway%20cops.jpg

Jag har varit riktigt sugen på sådan länge (långt innan solsidan) det är bara priset som avskräcker. Håller dock koll på begagnatfronten där den enklare modellen brukar ligga runt 25-30.

Polisens bombtekniker använder Segway sen några år tillbaka. Men det tycker jag är vettigt, gå från avspärrningen till bombväskan i deras skyddskläder suger nog musten ur de flesta.

Nu har väl segway funnits i snart 10 år så fluga va väl att ta i. Hade priset varit mer ok så hade den nog varit jätte poppis, men för nästan 100k för en så lär den inte bli jätte vanlig utanför östermalm

Men om man vill ha en för att man inte orkar gå. Varför köper man inte en permobil/elmoppe istället och trimmar upp lite då man även kan sitta på dem ?? Och har lampa blinkers och tuta :S

Men om man vill ha en för att man inte orkar gå. Varför köper man inte en permobil/elmoppe istället och trimmar upp lite då man även kan sitta på dem ?? Och har lampa blinkers och tuta :S

Man vill väl inte se upp till massa folk? :va

Själv vill jag ha en jättesegway, så jag kan se ner på allt och alla :)

Jag vill se en film där den körs framåt i fullfart, sådär lutandes.
Sen kortsluter alltihopa..

Jag provade en segway i vintras. Helt himla skitkul! Så go känsla när man kommer på hur man lutar sig framåt/bakåt/åt sidan för att styra :-). Och det är fin fartkänsla när man börjar våga köra fort !

Hörde en amerikan som var orolig för polisers framtida hälsa. När de kör segway istället för att promenera, kommer de att bli ännu fetare...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT