Seg styrning

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Tja!

Satte på ny framstänkskärm, men efter det blev det segare att styra, känns man styr mot motvind typ :P

Det var inte så segt tidigare, vad kan detta bero på? Jag tog ju bara bort gamla stänkskärmen, och satte på en ny, fifflade inte med annat, har jag kommit åt nån skruv?

Den sitter inte & skaver mot ramen när du svänger så du behöver skjuta fram den lite? Sätt hojen på en pall & sväng fullt så ser du ju om det tar i någonstans, antar att du provat det men ändå:)

Det är ju en stänkskärm som ska passa hojjen och jag har satt den i samma hål, men jag har testat när den stod på sidostödet, jag kollade inte jättenoga :/

Undra om det inte kan va gummigrejjen som sitter å håller i bromsslangarna som håller på, var lite hastig med den...

Haha fan, den tog visst i. typ 5 cm upp på baksidan av stänkskärmen, så tog den i underkanten av kylarn :@ inte flänsarna, utan...plastbiten typ.

Hur ska jag lösa detta? Kapa? Sandpappra? Värma-böja?

böj ner den lite mot däcket o dra en täjp runt den o fälgen sen sttäll ut i solen en stund. så brukade alltid ja göra när ja byttade skärm på min ktm 640!1

Solen?, Vilken sol? xD Bor vi i samma sverige?

Funderar på att skruva av den, gå in å ta hårtorken å sen böja lite

mjo fast är nog bäst att böja till den när den är monterad. om de var molnitt när ja bytte skärm på min ktm 640 brukade ja doppa den i en hink med varmvatten en stund först innan ja täjpa ner den mott däcket. du vet som när man hookar om innebandykluppan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park