seg NSR

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
sandviken
Hoj
inväntar R1
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

har hört flera ostrypta NSR:en som gör 160
 
kasst kolv, fel bestyckning, sotigt avgassystem, tjuvluft, dåligt stift, ja.. hur ska vi kunna veta.
 
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

har hört flera ostrypta NSR:en som gör 160

min går i 140... :arsele Fast jag tror min e strypt elektroniskt :död
 
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

har hört flera ostrypta NSR:en som gör 160

Du har alså öppnat avgasröret och bankat ut strpyningen som sitter andra svetsningen från cylinder sett? Skulle inte tro din hoj är helt ostrypt.

:tummenupp
 
Padde skrev:
Du har alså öppnat avgasröret och bankat ut strpyningen som sitter andra svetsningen från cylinder sett? Skulle inte tro din hoj är helt ostrypt.

:tummenupp


Du har väl en länk där dom vissar en strypning mitt emellan myningen som sitter mot cylinder och expansionskammaren...
 
TaGGeN skrev:
tjenare rå...

är så att min NSR-98 är helt otsrtpt såvit jag vet.. men varför i helvete får jag bara upp den i 120..
den årkar inte varva ur någonting als på 6:an då den bara går ner i varv istället... drevningen är 14-35.. de ska den vel årka på..

har hört flera ostrypta NSR:en som gör 160


Kolla så att avgasportarna fungerar som dom ska och att avgasröret verkligen är plugg fritt. Kan sitta mitt i expansionskammaren också...
 
AndersJohansson skrev:
Du har väl en länk där dom vissar en strypning mitt emellan myningen som sitter mot cylinder och expansionskammaren...

Jag hade en massa bilder innan jag formatera. För att ostrypa NSR helt är det bara att öppna systemet och banka ut brickan som sitter 2a svetsen från cylinden så sett. Sen insuget då så klart. Annan CDI osv är för mycket pengar för (för) lite effekt. Skaffa trimrör/bestycka om/ta bort strypningen i insug = Klart.
 
ja jag är säker på att insuget är rent och kröken är ett efektrör så de borde juh inte göra några stopp
 
mrn däremot har jag inte kolat att avgasportarna gå som dom ska.. och ska ajg vara helt ärlig så har jag inte den blikaste aning om hur man kollar de heller :confused: ..

någon som har en bra beskrivning på hur man gör detta
 
TaGGeN skrev:
mrn däremot har jag inte kolat att avgasportarna gå som dom ska.. och ska ajg vara helt ärlig så har jag inte den blikaste aning om hur man kollar de heller :confused: ..

någon som har en bra beskrivning på hur man gör detta

Ta bort kröken, ta på dig öronproppar. Be någon gasa medans du tittar in mot avgasporten vid cylindern med ficklampa. Den ska gå fullt upp.
 
Pr0bz skrev:
Ta bort kröken, ta på dig öronproppar. Be någon gasa medans du tittar in mot avgasporten vid cylindern med ficklampa. Den ska gå fullt upp.

man får ju en massa skit i ögonen :gnissla
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top