Securitasmotorcyklar.

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Hej hej, för någon vecka sen när jag satt och mös i solen så såg jag en Securitas motorcykel. Tror det var en Yamaha XT med stora Securitas loggor.

Någon som vet om dom har börjat köra sina rutter med båge?
Vore ju isf ett guldjobb att glida omkring på en motard i industriområden :)
 
Dnisse skrev:
2339204 Hej hej, för någon vecka sen när jag satt och mös i solen så såg jag en Securitas motorcykel. Tror det var en Yamaha XT med stora Securitas loggor.

Någon som vet om dom har börjat köra sina rutter med båge?
Vore ju isf ett guldjobb att glida omkring på en motard i industriområden :)

Han kanske är sponsrad :näsblod
 
För en hel del år sen så var det ganska vanligt att man såg securitas på motorcyklar och då var det Triumph Tiger dom körde med.

Dnisse skrev:
2339204
Vore ju isf ett guldjobb att glida omkring på en motard i industriområden :)

Tror faktiskt inte det - regn, mörker, kyla... Tror faktiskt väktarna hellre glider runt i sina bilar ätandes skräpmat och poppandes på stereon....
 
Last edited:
När jag jobbade på securitas så fanns både Tiger och XT600. Dessa användes enbart för larmutryckning dagtid. Det brukade inte vara något problem att låna dem om man jobbade natt, tyvärr hade man inte mc-kort på den tiden.
 
jag skulle inte säga nej till det :D

Edit:
Citat
""Tror faktiskt inte det - regn, mörker, kyla... Tror faktiskt väktarna hellre glider runt i sina bilar ätandes skräpmat och poppandes på stereon....""

Svar:
1. regn=gore tex
2. mörker=helljus
3. Kyla=gore tex

;)
 
en dag som denna, en solig o nästan helt lugn dag fri från några större larm, så hade de vart fint me en hoj att glida runt lite på.. fast rätt skönt o glida runt o lyssna på radiome acn på högsta kylan en sånhär dag me.. men nuuu e jag trött så ska vila lite efter en hård helg .P
 
Dnisse skrev:
2339204 Hej hej, för någon vecka sen när jag satt och mös i solen så såg jag en Securitas motorcykel. Tror det var en Yamaha XT med stora Securitas loggor.

Någon som vet om dom har börjat köra sina rutter med båge?
Vore ju isf ett guldjobb att glida omkring på en motard i industriområden :)

Jag har också sett securitas motorcyklar, då för några veckor sedan.
Så det kan nog stämma det där :)
 
Är nog bara en storstads grej d där, här på "Bästkusten" i Halmstad har ja aldrig sett nån. Men e det som ni säger bara vid larmutryckning så e det inte så konstigt eftersom trafiken inte e lika täääät här...:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top