Secound life

Ja, lite rädd blir man.
Tack och lov för TV-spel där man inte behöver skapa sina egna karaktärer.

Vad det inte den där sidan som hade en högre omsättning än vissa länder?

Idén är kul, men grafiken är urtrist och allt går på tok för långsamt. Sen känns det mest som att hela SL-världen är uppbyggt kring spelmaskiner och affärer där man kan köpa genitalier, ögon och annat till sin kropp.

Hehe, jag gjorde en karaktär och testade Second Life lite. Det måste ha varit den mest övervärderade dyngan någonsin.

Till exempel så är det grafiska under all kritik och det flyter sämre än Wolf3D på en 386 (vilket iofs är en dålig liknelse eftersom att Wolf3D på en 386 flöt ganska bra). Man kan vara ute och flyga omkring lite när det helt plötsligt dyker upp en soffa mitt i luften. Jahapp? Nä, men stannar man och tittar lite på soffan så dyker det upp ett tillhörande femvåningshus också. Efter ett par minuter.

Sedan hela konceptet med att allt kostar pengar, och för det mesta inte småpotatis, gör ju så att man funderar lite. Till och med Lunarstorm verkar okommersiellt om man jämför det med Second Life.

Nae, för att fastna i Second Life så måste man nog totalt sakna ett verkligt liv och ha svårt att få riktig mutta.

Jag vet folk som spelat second life. De sålde sina konton för typ 60000kr och det var bulla säkert ingen plusaffär heller.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back