Sebring vs Akra (slipon)

Någon som har erfarenhet av dom olika märkena? Effekt/finish.
Ska till att skaffa till min 660 -06 Akran e klart dyrare, men e dom mycket bättre?:va

Jag skulle fixa ett akra om jag var du. Jag har ett sebring och är inte nöjd med varken ljudet eller effekten. Jag funderar på att köpa ett akra helsystem till min,,,, borde bli lite skönare ljud i alla fall :yoparty

Ska till att skaffa till min 660 -06 Akran e klart dyrare, men e dom mycket bättre?:va

Jag har Acrapovic slipon på min 05:a(bestyckat&öppnad luftburk)..är nöjd med det.Tror inte skillnaden är så stor faktiskt..Sebring är ju inga dåliga grejor.

Jag har Sebering på min Gixxer och är väldigt nöj med det.

..................

Vad jag troe mig förstått av slip-on burkar så det som skiljer dem mest är finish, vikt, utseende. Jag vill tro att den enda anpassning som gjort mot ett visst hojmärke är fästen, rördimension och där så behövs längden. Det är en absortionsdämpare och inget mer.

Om du inte skaffar helsystem, skall du nog snarast söka det slip-on, som minskar effekten minst.

Last edited:
Vad jag troe mig förstått av slip-on burkar så det som skiljer dem mest är finish, vikt, utseende. Jag vill tro att den enda anpassning som gjort mot ett visst hojmärke är fästen, rördimension och där så behövs längden. Det är en absortionsdämpare och inget mer.

Om du inte skaffar helsystem, skall du nog snarast söka det slip-on, som minskar effekten minst.

vaddå minskar effekten???:va

Bike testade slipon med en GSXR-1000 för ngt år sedan och alla ökade effekten, även innan korrekt inställning

vaddå minskar effekten???:va

Bike testade slipon med en GSXR-1000 för ngt år sedan och alla ökade effekten, även innan korrekt inställning

:va mm lät lite underligt tycker jag med. Borde väll ge flera hk, och inte mindre:va eller?
Det lutar nog åt sebring för min del ändå, mäst pgua priset, då Akra går på nästan 9000:- Och Sebring titan för 6000:-
Får bli så, då ekonomin får bestämma:tungan

Nu är det bara en gissning: Man vinner inte så mkt Hk på att byta slip-on utan man flyttar registret istället så det upplevs som att den är piggare!

kolla in leovince. fick mitt helsystem på posten igår.verkar va mkt bra kvalite och bra pris. 4500 för hela systemet inkl frakt från tyskland (obs, en burk).

På min 625:a gjorde slipon och lite öppnad luftburk 4,5hk och 2 Nm.Man får några hundra varv extra på topp innan den kroknar jämfört med original också utan att tappa något på lågvarv.Nyare med dubbelrör borde väl gå lite bättre redan original så att skillnaden blir(ännu)mindre?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026