Sebring race replica

Twentyfourseven

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
Ktm 690SM -09
Tjena, är ny här på forumet, fast har väl läst en hel del.
Köpte en ktm 620 för några månader sedan och har väl kört en 100mil men känner redan att ja vill ha lite mer drag men framför allt ett riktigt ljud :crash

Efter många timmars letande och läsande så verkar det som om det finns två helsystem att välja bland, akra eller sebring och akra är väl aningen dyrt, så det lutar väl åt sebring. Dock verkar det som om de bara har dubbelpipiga.

Men hur som helst så har jag snokat upp ett Sebring race replica (dubbelt) ett sånt som tomk hade, krille-666, vet att cos hade ett sånt med, men denna är för e-start och min har ju bara kick.

Vet att det borde passa också men tänkte ändå fråga om det är någon som vet om det är någon större skillnad. Ser ut som att skillnaden är att de har tryckt ihop krökarna i mitten, ger inte det mindre effekt? ser ju ganska trångt ut.

Ni om har lite erfaranheter från detta systemet angående, ljud jämfört med typ akra, slipon, för högt? osv.. prestanda, framförallt passform, vill helst inte svetsa å kapa grejer, ni får hemskt gärna skriva det här.

nedan ska det va två bilder, den första på systemet för e-start och den andra för kick.

Last edited:
Inga problem att montera ett sådant på din oavsett om det är för E-start eller inte!

Grövre krökar i fram förlorar man mkt botten på om man inte har dvs moddat motor innan!

Gnutten skrev:
2629761 Inga problem att montera ett sådant på din oavsett om det är för E-start eller inte!

Grövre krökar i fram förlorar man mkt botten på om man inte har dvs moddat motor innan!

okej, som ja trodde då:D, har väl också misstänkt att man förlorar en del botten men hur upplever man skillnaden egentligen? för man byter ju för att få lite mer klös, dvs. vill ju att den ska upplevas rappare, inte slöare:confused:

Gnutten skrev:
2629761
Med Akrapovicröret förlorar man då ingen botten.

Nu ser jag inga bilder ;) Men av vad jag kommer ihåg, så var det inga saker (tillplattat/böjt) som ska påverka effekten mer än marginellt. Ett gammalt dubbel-Sebring låter en hel del (dovt och maffigt, med viss snärt). Härligt tycker vissa, men det finns grannar och andra som kan ha synpunkter. På min maskin var det en av de första modifieringarna, till och med innan jag bytte förgasare. Skillnaden var markant. Bra drag i botten och lite mer pulver på topp.

Det ska passa rakt av på en 620. Det enda är att du får fixa till ett fäste på höger sida och böja plasten en bit...

TomK skrev:
2630461 Nu ser jag inga bilder ;) Men av vad jag kommer ihåg, så var det inga saker (tillplattat/böjt) som ska påverka effekten mer än marginellt. Ett gammalt dubbel-Sebring låter en hel del (dovt och maffigt, med viss snärt). Härligt tycker vissa, men det finns grannar och andra som kan ha synpunkter. På min maskin var det en av de första modifieringarna, till och med innan jag bytte förgasare. Skillnaden var markant. Bra drag i botten och lite mer pulver på topp.

Det ska passa rakt av på en 620. Det enda är att du får fixa till ett fäste på höger sida och böja plasten en bit...

Har väl inte hajjat riktigt hur man lägger in bilderna än :P men man kan se dem här istället:

http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-Sebring-...yZ101889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/SEBRING-HUNTER-D...ryZ49775QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

men för övrigt låter det sketa bra, det får bli ett sånt :D det där me fäste på högersidan är ju inge problem. Tackar för infon :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back