Sebring Hunter KTM 640

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Ö-VIK
Hoj
Ingen för tillfället
Om man ska montera ett sebring hunter system på en 640SM -04. :tummenupp

Ska man göra något mer än följande?

*Ta bort snorkel till luftburk.
*Byta munstycke(n). Både högfart & lågfart?
*Flytta upp trottelnål ett steg.
*Ska locket på luftburken sitta kvar?
*Blir det någon skillnad om man köper sidokåpan med hål till luftburken?

Ska man vänta med montering tills efter första servicen (100Mil) är gjord, eller kan man ha det på innan den är inkörd och servad? :confused:
 
Boman skrev:
Om man ska montera ett sebring hunter system på en 640SM -04. :tummenupp

Ska man göra något mer än följande?

*Ta bort snorkel till luftburk.
*Byta munstycke(n). Både högfart & lågfart?
*Flytta upp trottelnål ett steg.
*Ska locket på luftburken sitta kvar?
*Blir det någon skillnad om man köper sidokåpan med hål till luftburken?
Köra en vända i bromsbänken
 
175 munstycke, Bort med tratt och luftburkslocket.
Testa detta och kolla stiftet!
Ska du få det optimalt så är det bromsbänk.
Vänta tills 100 mila servicen är gjord med tanke på garantier!

//Petter
 
Garantierna gäller om du byter till ett Ktm effekt system som dom själva har provat ut för hojjen. Alternativ 2 är att byta tillbaks till original när den ska in på service!

//Petter


Boman skrev:
Det är ju 2 års garanti slutar den att gälla om man byter system?
 
Pidde skrev:
Garantierna gäller om du byter till ett Ktm effekt system som dom själva har provat ut för hojjen. Alternativ 2 är att byta tillbaks till original när den ska in på service!

//Petter

Ska man även ta bort den där kontakten som sitter på förgasaren?
Vet inte riktigt vad det heter!

Blir det någon skillnad om man plockar bort den kontakten?
Isåfall vad blir skillnaden? :confused:
 
Boman skrev:
Ska man även ta bort den där kontakten som sitter på förgasaren?
Vet inte riktigt vad det heter!

Blir det någon skillnad om man plockar bort den kontakten?
Isåfall vad blir skillnaden? :confused:


Kontakt??? den fanns bara på de gamla 640, Om det sitter TPS "throttle position sensor" på din knasare så ska du absolut inte ta bort den!
 
motardnisse skrev:
Kontakt??? den fanns bara på de gamla 640, Om det sitter TPS "throttle position sensor" på din knasare så ska du absolut inte ta bort den!

jaha men alla dessa slangar då? sas eller vad det kallas
 
Boman skrev:
jaha men alla dessa slangar då? sas eller vad det kallas

Åk till lokala KTM handlare berätta ditt problem så får du brickor "plugg" för att täppa för hålen efter du har slitit bort SAS grejen. Somliga låter den sitta kvar men pluggar slangarna istället. Detta är ingen orig strypning från KTM som t,ex nålar + munstycken mm utan snarare har det med avgasreningen att göra!
 
Last edited:
motardnisse skrev:
Åk till lokala KTM handlare "I mitt fall åker jag hellre till Ragnar på Lelles än Dirtbike" berätta ditt problem så får du brickor "plugg" för att täppa för hålen efter du har slitit bort SAS grejen. Somliga låter den sitta kvar men pluggar slangarna istället. Detta är ingen orig strypning från KTM som t,ex nålar + munstycken mm utan snarare har det med avgasreningen att göra!

Har hört talas om att det sitter någon spärr på förgasaren vid full gas på 1:an & 2:an. Stämmer det? Ska den plockas bort?

Blir det någon skillnad om man plockar bort SAS grejerna?
 
Boman skrev:
Har hört talas om att det sitter någon spärr på förgasaren vid full gas på 1:an & 2:an. Stämmer det? Ska den plockas bort?

Blir det någon skillnad om man plockar bort SAS grejerna?

Knappt märkbar,det är en vacumbegränsning som hindrar dig från att dra fullt spett på 2-3 (tror jag).

Sök på LC4 så hittar du 400 trådar om att avstrypa en 640 ,ink bilder.
 
Boman skrev:
Har hört talas om att det sitter någon spärr på förgasaren vid full gas på 1:an & 2:an. Stämmer det? Ska den plockas bort?

Blir det någon skillnad om man plockar bort SAS grejerna?

Efter lite koll så verkar Mikuni BST40 "vaccum förgasaren" fortfarande ha den gamla strypningen" Ja det stämmer att den begränsar fullgas men det är inte mkt man märker!

Här är länken till avstrypning!


http://hem.passagen.se/ktm_lc4/?noframe


Ska försöka fixa en bild där jag visar mer utförligt vilka slangar som begränsar fullgas men om du inte störs av det så kan du lika gärna låta det vara ELLER det bästa är att byta förgasaren och kast vaccum knasaren och sätta dit en flatside 41mm som sitter på 625/660 :)
 
Boman skrev:
Det vore kanon! :tummenupp


Hittade en kanon hemsida som är vår TomK,s här på SH

"Hoppas det inte stör dig Tom att jag lånar lite bilder från din sida till en motardbroder" :tummenupp

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html

Scrolla ner tills du kommer till KTM Duke II, 2001

Skickar även in en bild ang denna strypning som avser Mikuni BST40 Om du nu har en sådan!
 

Bifogat

  • epc.jpg
    epc.jpg
    31.4 KB · Visningar: 172
motardnisse skrev:
Hittade en kanon hemsida som är vår TomK,s här på SH

"Hoppas det inte stör dig Tom att jag lånar lite bilder från din sida till en motardbroder" :tummenupp

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html

Scrolla ner tills du kommer till KTM Duke II, 2001

Skickar även in en bild ang denna strypning som avser Mikuni BST40 Om du nu har en sådan!

Tack för hjälpen "motardbroder" :tummenupp
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top