Seamless cycling impact shorts

Grrrrejt

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2024
Hoj
-
Såg en guide på youtube där det rekomenderades "seamless cycling impact shorts", är det något ni kör med för att få att det ska bli skönare att sitta?
Förvisso för tävlingsåkare men kan säkert vara bra tips för vanligt folk med:

När jag ska ut med XR650:n en hel dag så blir det cykelbyxor med stoppning, annars dör röven. Den sadeln är alllt annat än bekväm, speciellt för min numera känsliga gubbaröv.

Jag vill bara göra en sak klar. Alla som kör med cykelbrallor på mc har officiellt tappat rättigheten att klaga på hur cyklister klär sig :D
(nej jag kör inte med cykelbrallor när jag kör motorcykel, däremot när jag cyklar, och jag använder inte rumpkräm heller vilket f.ö. är disussionsämna bland cyklister)

Så skämt åsido, just var sömmarna sitter är en av de stora anledningarna varför man har cykelkläder på cykel, inte för att man tror att man kör tour de france. Om du skall köra i cykelbrallor ska du inte ha kallingar under, då tappar du effekten.

Är det något speciellt märke du brukar köpa om man ska nörda ned sig i ämnet?
Jag har ett par Endura, de sitter egentligen som innerbyxor i ett par mtb-shorts, men är avtagbara. Sitter kanon på mig iallafall.
Det är nog så att de allra flesta "märkes"brallor funkar fint, bara man undviker de billigaste temu-möget.

Jag är inte så hard core så att jag använder speciella kläder men på min första resa till Italien lärde jag mig att packa kalsonger av olika modeller så att jag inte hade sömmarna på samma ställe varje dag.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...