SeaDoo RXP, 215 hk!

tycker ni snackar skit, tror att en sporthoj pissar på en skoter som sagt det var nära mellan r1 och nån annan skoterjävel men det var på asfalt, i snön så spinner det.

Skoter är kul ja :) Ju lättare desto bättre! Min lilla Blaster väger in på ca200kg och 130hk :tummenupp Hur mycket fick du upp RXP:n i exakt? (enligt mätarn då) Brorsans XP Di gör 105km/h.

Har du testat ståmaskin då?

Kawwa skrev:
Du spinner INTE med en skoter, fäste finns.....Sen är det bara hur mycket motor du har (och teknik iof) som avgör hur snabbt du är uppe i 100. En vanlig standard skoter gör säkert 0-100 på 2 sekunder, mindre skulle jag tro. En skoter är det absolut startsnabbaste fordonet du kan sitta på. En fullblods räcer gör det på mindre än 0,5 sec

Ehh? Det skulle inte jag vilja påstå... Men iaf, innan jag börjar svara, menar du på snö eller asfalt?

Edit: Sorry, såg inte att du tog tillbaka det du skrev om fäste.. Då är jag med.

Dock är det stor skillnad att jämföra en sportskoter och en dragster. Sportskotern kan du köra, hoppa, studsa, burka överallt med, dragstern går några hundra meter rakt fram per repa.
Och en vanlig standardskoter gör inte 0-100 på 2 sek.. inte en chans på snö, och framför allt inte med verklig fart. Kanske med spinn och 100 kmh på mätaren. Jag har kört alla snöskotrar på marknaden (inkl 05:orna), och jag måste säga att jag har ännu inte har kört en standard snöskoter som slår en MC när det gäller känslan av acc.

Last edited:
Silwer skrev:
0-100 på 2 sekunder?
Det är jag tveksam till, visst är de jävligt snabba(i acceleration inte toppfart), men kan det verkligen stämma?

Jag tycker att 180km/h räcker rätt långt ja...spec när det knappast är så jämnt och fint som på asfaltsvägar :död

RX7..

MattNYR5 skrev:
Är lite sugen på en sån, kändes den tung jämfört med vanliga Rev? :confused:

Tung, njae. Men det är grym skillnad på de. Mach Z kommer att bli den mest renodlade lakeracern som byggts. Stor motor, sjuhelvetes med krut, sänkt osv.. allt gjort för att gå fort efter dansgolvsliknande leder och sjöar.
Men! Det finns en liten förhoppning iaf.. Den maskinen vi körde i USa hade inte X-paket med de värre stötdämparna. Det får förmodligen Sverigemodellen...
Men det är fortfarande en lakeracer. Hade jag varit miljonär hade jag köpt en bara för att den är så frän. För att inte tala om Summit 1000 162" ! :galen

Edit: Din Pro X ser inte så frisk ut... :7peta :näsblod

Last edited:
skoteridioten skrev:
Edit: Din Pro X ser inte så frisk ut... :7peta :näsblod

140hk + kass förare = :näsblod . Den blev utbytt mot en "långbänk" i början av förra året. Nu är jag lite sugen på en ledracer igen! Helst skulle jag vilja ha en Rev Mxz med 1000cc :tummenupp

MattNYR5 skrev:
140hk + kass förare = :näsblod . Den blev utbytt mot en "långbänk" i början av förra året. Nu är jag lite sugen på en ledracer igen! Helst skulle jag vilja ha en Rev Mxz med 1000cc :tummenupp
Skotersnack :corn :tummenner

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!