Se upp med verkstäder..

Eftersom man inte får skriva om en verkstad gjort ett dåligt jobb borde man kunna starta en tråd om verkstäder som gjort BRA jobb istället!

Pär skrev:
Någon som vet hur det e om man har en ny hoj med garantier och man gör alla servicarna själv?

!
Garantier beror självklart på att en aktoriserad verkstad sköter servicen, ingen tillverkare går med på att du själv gjort servicen.
Iaf om du vill ha de långa 5åriga garantierna som tex Honda har.

Det bästa du kan göra är att kontakta chefen på KGK i Sthlm och berätta om denna firma om dom är auktoriserad verkstad av Suzuki att som fuskar med servicen men tar fullt betalt så kan jag lova dig att han kommer få ett samtal från Sthlm och då kommer dom berätta vad som gäller för denna herre/kvinna...

Jag vet att detta funkar för jag hade problem med mina packboxar i gaffeln och den firman som skulle ta in min hoj strulade så jag ringde Sthlm och förklarade ett och annat för högsta chefen och vips så ringdes ett samtal från Sthlm till den firman jag skulle lämna in min hoj och dom hade sagt att han inte skulle få vara Auktoriserad verkstad åt suzuki nå mera om han inte gjorde detta jobb,tror att det vart andra bullar då..... :yoparty

Lycka till....

Nr:18 skrev:
Eftersom man inte får skriva om en verkstad gjort ett dåligt jobb borde man kunna starta en tråd om verkstäder som gjort BRA jobb istället!
Varför får man inte skriva om verkstäder som gjort ett dåligt jobb? Det är ju inte olagligt på något vis, så länge man inte tar med personuppgifter om vilket meck som gjorde servicen.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!