Se upp för pensionärerna/uppviglarna

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Efter att ha legat bakom en gammal gobbe typ :tomten som körde i 50 på en 70-väg fick jag lite spasmer och var tvungen at köra om. När jag kör om så dyker det upp en mittrefug från ingenstans. Dessutom kom en liten blå mötande bil i 700km/h från andra hållet. Jag touchade refugen med framdäcket och svängde in framför gobben. Tur i oturen med andra ord.

Så mitt tips: Ha tålamod! Mitt tålamod för pensionärer med bromsvätska i tanken har ställt till det ett antal gånger. Fick mig en tankeställare idag så nu ska jag bli en snäll pojke och jobba på mitt tålamod.

Varför besluta dig för att köra om om du inte vet att omkörningen är säker?

mb skrev:
Varför besluta dig för att köra om om du inte vet att omkörningen är säker?
Jävligt bra fråga! Det kändes som om jag låg bakom honom i stillastående i 100mil. Jag var lite :kocko Elkler rättare sagt ganska mycket :dummer

yonsson skrev:
Jävligt bra fråga! Det kändes som om jag låg bakom honom i stillastående i 100mil. Jag var lite :kocko Elkler rättare sagt ganska mycket :dummer
Sensmoralen är alltså: "ha omdöme" snarare än "se upp för..." :näsblod

Detta är vanligt, snigelförare orsakar tokomkörningar, det är lätt att snacka om att man ska ta det lugnt, ibland blir man ju nervös som fan bara.

Silwer skrev:
Detta är vanligt, snigelförare orsakar tokomkörningar, det är lätt att snacka om att man ska ta det lugnt, ibland blir man ju nervös som fan bara.
Snigelförare är lätta att köra om med hoj, värre med bil i så fall som accar sämre och tar mer plats. Omkörningar måste ske utan risk för att köra in i refugskyltar.

Se till att ha minst 9000 rpm då omkörningen påbörjas, för bästa drag.

Silwer skrev:
jag kör förstås bil :confused:
Nu kanske jag missuppfattade första inlägget, men jag förstod som att det handlade om hoj... Och relaterat bil är det ju en enorm lättnad att med hoj kunna smita förbi segkörare på ett helt annat sätt än vad som vore möjligt i vanliga fall.

mb skrev:
Nu kanske jag missuppfattade första inlägget, men jag förstod som att det handlade om hoj... Och relaterat bil är det ju en enorm lättnad att smidigt och säkert kunna smita förbi segkörare på ett helt annat sätt än vad man kunde ha gjort med bil.
jo man ser bättre med oftast.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back