Se upp för bogesundsvägen!!!

guldrevolt

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
2010. BMW S1000rr
Drog en repa ut till Vaxholm idag och i vanlig ordning körde jag bogesundsvägen vilket höll på att bli en jäkla olycka. Tyvärr så var vägen full av rullgrus i de flesta kurvorna och framhjulet släppte två gånger. Jag körde runt 50/60 km/h och kände ändå att olyckan kunde vara framme när som... Detta är verkligen tråkigt, sista gången jag kör den vägen....:mad:

Det är inte bara vi mc förare som är där och myser, finns en hel del bilister som är lite gasglada men har lite svårt att hålla linjen och är ute och sprätter i vägrenen vilket resulterar i att grus dras in i vägbanan.
Sen finns det även folk som tycker det är kul att "sanda" på våren för att hålla oss borta.

Finns fina kurvor precis söder om Malexander. Nyasfalterat för några år sedan och grus i kanterna. Och det är riktigt härliga kurvor. Men som sagt... Det där förbaskade jäkla gruset! Borde inte någon hålla koll eller? Trafikverket/kommunen?

Skall lämna in en anmälan om just detta ställe då det har legat alldeles för länge.

Bra varning, men bogdan har sett ut såhär sen ~2 månader tillbaka.. VV skyltar finns utsatta innan respektive kurva! Kanske vi ska ta ett gäng härifrån och sopa bort allt? ;)

Bra varning, men bogdan har sett ut såhär sen ~2 månader tillbaka.. VV skyltar finns utsatta innan respektive kurva! Kanske vi ska ta ett gäng härifrån och sopa bort allt? ;)

Sen placera ut ett gäng i varje kurva som "jobbar" skift, med endast ett ändamål; hitta den jäveln som drar upp grus med vilja!

Sen placera ut ett gäng i varje kurva som "jobbar" skift, med endast ett ändamål; hitta den jäveln som drar upp grus med vilja!

Ikväll låg jag bakom en chaffis med långtradare rakt igen halva Bulten som prompt skulle ligga och pressa uppåt 80-90 knyck i kurvorna. Släpet genade vågat över vägkanterna i varje kurva så det sprutade grus och damm ut på vägen. Klart osympatiskt. Trodde bara det var vi hojåkare som tilläts köra för fort. :glömdet

Hsh jäkla otyg att korttidsunderhålla vägar med grushögar.

I
Ikväll låg jag bakom en chaffis med långtradare rakt igen halva Bulten som prompt skulle ligga och pressa uppåt 80-90 knyck i kurvorna. Släpet genade vågat över vägkanterna i varje kurva så det sprutade grus och damm ut på vägen. Klart osympatiskt. Trodde bara det var vi hojåkare som tilläts köra för fort. :glömdet

En lika osympatisk åtgärd mot dessa truckers skulle vara att placera ut spanska ryttare precis nedanför asfaltskanten i kurvorna och sedan se om de är lika sugna på att gena i svängarna då. Inte för att uppmana till olagligheter som kan bidra till enorma skador för fordon och övriga trafikanter. Men man kan ju helt klart bli förbannad och kreativ när det kommer till förare som skiter totalt i andra. Detta gäller såklart oxå en del hojpiloter som förstör för alla andra genom att konstant reta gallfeber på övriga trafikanter och boende längs liknande populära vägar.

Förr kunde iaf jag stilla mig i dylika lägen, och istället njutningsfullt fylla näsborrarna med den härliga doften av vevhusventilation, het metall, kväveoxid och dieselrök. Men dagens lastbilar... med partikelfilter och skit.... Fyfan.

/Diesel fumes made me horny

Last edited:
Även jag körde där igår. För första gången dessutom. 50-70km/h visst var det grus, men det var i dom hastigheterna var det inga problem att hitta spår innan eller utanför gruset.
Så förstår inte hur du lyckas få släpp:va kanske hade otur.....
Oavsett, bort med allt jävla grus!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...