SE UPP FÖR www.x3mseller.com !!!!!

Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Superduke -09
Vill härmed varna alla här inne om dessa oseriösa idioter!

Jag och min bror har gjort sammanlagt 3 beställningar. Dem har inte klarat av en enda!

Dem skickar fel storlekar, beställer XL så skickar dem S.
Beställer en hjälm, så skickar dem en helt annan hjälm, men tar betalt på fakturan för den dyrare som jag ville ha.
Vissa saker som jag beställde skickade dem inte med alls, men tog betalt på fakturan!

Massa sådana här sjuka saker har dem gjort på alla ordrar.

Men inga problem tänkte jag, ringer och skäller lite sen får man som man vill.
har ringt konstant en vecka nu, skickat ca 200mail (varav ca50 hot-mail).
Dem hör fan inte av sig.

har tillochmed letat upp adressen på butiken och ringt direkt dit,inga svar.

så även om priserna verkar bra på hemsidan, så kan jag meddela att allting där är billigt skit, lägg pengarna på riktiga saker, och slippa massa bekymmer med dem.

detta är iaf min erfarenhet av x3mseller.com.....tvivlar på att dem har gjort rätt någon gång...dem verkar vara riktiga amatörer.:huvet

Ha de fint!

försäljningen har varit rekordstor står det att läsa på deras sida och dom tackar alla kunder:tummenupp

Har köpt alla grejor till sambon och det har funkat klockrent. Visst kängorna var slutsålda i just strl 40 men det kan ju inte företaget lida för.

Men du kanske haft otur?

Som jag ser det så skiljer de sig inte nämnvärt från någon annan firma, vare sig på webben eller "IRL".

"Det är patetiskt att man ska behöva tjata, köa, gnälla, bli skitförbannad för att få köpa deras prylar, och att det ska bli rätt och riktigt, för ett pris som de själva satt"- om Kuben bil i Sundsvall ( och många andra firmor ).

Jag gjorde misstaget att köpa bilstereo därifrån för ett par år sedan. När skiten gick sönder (naturligtvis inom garantitiden) var det ett rent helsike att få dem att öht svara på mail eller i telefon. Det var inte direkt lättare att få en ny fungerande bilstereo heller. Usch och fy, håll er borta från dem! Det är enligt mig inte värt allt trubbel...

Efter 50 hot-mail skulle nog jag också avskriva dig som ointressant kund och sluta svara... :rolleyes:

Köpt ett par brallor där, ryggskydd, vantar och en hjälm, i omgångar, har funkat perfekt varje gång för mig, snabbt går det dessutom .

Efter 50 hot-mail skulle nog jag också avskriva dig som ointressant kund och sluta svara... :rolleyes:

ALLA kan göra fel, även erkänt duktiga.
MEN, när det gjorts ett fel och det kommer till korrigering och avhjälpande av det - det är DÅ som skillnaden mellan ett kvalitetsföretag och amatördito kommer fram... :tummenupp

3165367 ALLA kan göra fel, även erkänt duktiga.
MEN, när det gjorts ett fel och det kommer till korrigering och avhjälpande av det - det är DÅ som skillnaden mellan ett kvalitetsföretag och amatördito kommer fram... :tummenupp
Det som jag tycker är så anskrämligt är att ALLA gör fel HELA TIDEN, även sk "kvalitetsföretag"!
Som exempelvis:
Just för tillfället väntar jag på en reservdel som ett "kvalitetsföretag" ska ta hem. De gör EN beställning per vecka och det tar 5 dagar(!) innan de får hem prylen. Jag håller själv på med mycket logistik inom företaget och VET att det tar inte längre tid än EN dag ( max två ) att skicka prylarna!

Jag får dessutom betala i förskott i butiken, och idag har det gått 7 dagar ( arbetsdagar ) sedan de skulle beställa prylen och de har inte hört av sig....

Det som irriterar mig starkt, är kanske inte företagets agerande. Det är att folk accepterar detta och tycker att det är legitimt!!
M.a.o så tror företagen/företaget att detta är ok.

Så här är det hela tiden, med allt man vill köpa.....

Men, tillbaka till topic...
Jag köpte en jacka av rubricerat företag förra året.
Snabb leverans, fick jackan dagen efter. Hyfsad kvalité, rätt storlek osv.
Dock hade de inte då ( förra året ) med momsen i de priser de annonserade på webben och upplyste heller inte om detta. Så jackan blev inte lika billig som jag hade trott. Däremot så var det bra pris i vilket fall....

Det som jag tycker är så anskrämligt är att ALLA gör fel HELA TIDEN, även sk "kvalitetsföretag"!
Som exempelvis:
Just för tillfället väntar jag på en reservdel som ett "kvalitetsföretag" ska ta hem. De gör EN beställning per vecka och det tar 5 dagar(!) innan de får hem prylen. Jag håller själv på med mycket logistik inom företaget och VET att det tar inte längre tid än EN dag ( max två ) att skicka prylarna!

Jag får dessutom betala i förskott i butiken, och idag har det gått 7 dagar ( arbetsdagar ) sedan de skulle beställa prylen och de har inte hört av sig....

Det som irriterar mig starkt, är kanske inte företagets agerande. Det är att folk accepterar detta och tycker att det är legitimt!!
M.a.o så tror företagen/företaget att detta är ok.

Så här är det hela tiden, med allt man vill köpa.....

Men, tillbaka till topic...
Jag köpte en jacka av rubricerat företag förra året.
Snabb leverans, fick jackan dagen efter. Hyfsad kvalité, rätt storlek osv.
Dock hade de inte då ( förra året ) med momsen i de priser de annonserade på webben och upplyste heller inte om detta. Så jackan blev inte lika billig som jag hade trott. Däremot så var det bra pris i vilket fall....

Inte särskilt konstigt om de vill ha förskottsbetalning på vissa produkter. Hyllvärmare är inget man älskar som handlare.

Förstår även leveranstiden, många leverantörer tar ut en fin fraktkostnad på ordrar under en vissa summa. Man ser därför till att sambeställa för att slippa denna = du får vänta några dagar extra. Ringer du till butiken och säger att du betalar frakten på 290 kr kan du säkert ha grejorna i morgon!

3165504 Inte särskilt konstigt om de vill ha förskottsbetalning på vissa produkter. Hyllvärmare är inget man älskar som handlare.

Förstår även leveranstiden, många leverantörer tar ut en fin fraktkostnad på ordrar under en vissa summa. Man ser därför till att sambeställa för att slippa denna = du får vänta några dagar extra. Ringer du till butiken och säger att du betalar frakten på 290 kr kan du säkert ha grejorna i morgon!
Nä, jag ska inte ringa. Försäljaren ska berätta om det alternativet då jag är där och vill handla av honom. Eller så kan jag bara ge dem en fraktsedel och be dem att använda den......

Och visst vet jag det där med hyllvärmare, det är inte det jag opponerar mig mot. Det är att VI som konsumenter accepterar det.

I ett annat fall, där jag skulle köpa en viss typ av väska, oxford, ville samma ÅF ha betalt i förskott. Där visste jag att alternativ fanns tillgängligt och talade helt sonika om att "-Då köper jag den inte här."
Ergo, dålig ÅF....

Mer konkurrens och lägre acceptansnivå från oss konsumenter, så får vi ordning på återförsäljarna....

En firma som påstår sig vara branschvana och ändå skriver motorcross på flera ställen skulle jag akta mig för.
Dels för att det aldrig hetat så, dels för att knappt ens Aftonbladet gör sådana fel och dels för att man inte vet vilka andra stavvningnarr de ska göra fel på; kanske kan de inte skilja på XL och XS heller...

Ja, oss får passa sig för oseriösa idijoter. Dem finns överallt!

Ang. beställningar kan jag bara säga att det är ytterst få återförsäljare som har något lager att tala om, dessa lutar sig tillbaka på grossister och importörer.

Som grossist kan jag endast tala för VÅR situation och den är enligt följande;

Vår lageravdelning är anpassad för att skicka ett fåtal stora leveranser till våra ÅF som i sin tur skall hålla lager. Om dessa inte har lager, vilket de sällan vill ha (det "kostar" ju pengar att binda upp), vill de istället ha flera småleveranser.

Vad händer? Vi hinner inte skicka allt under samma dag, utan får helt enkelt lägga oss til med en veckas lev.tid. - och naturligtvis högre priser.

Det är en satans skillnad, både tids- och kostnadsmässigt, mellan att skicka 100st 10-kronor till en kund än att skicka 100st 10-kronor till 100 olika kunder.

Summa summarum för mig; Har inte en butik det jag vill ha, så kan jag lika gärna beställa på Internet. Fördligen billigare och samma, eller kortare, leveranstid.

Varför betala ett överpris för en pryl när det enda som skiljer är att det är en anställd som skickar in en order på prylen åt dig, istället för att du själv gör det på nätet...

En firma som påstår sig vara branschvana och ändå skriver motorcross på flera ställen skulle jag akta mig för.
Dels för att det aldrig hetat så, dels för att knappt ens Aftonbladet gör sådana fel och dels för att man inte vet vilka andra stavvningnarr de ska göra fel på; kanske kan de inte skilja på XL och XS heller...

Motorcross har varit den svenska benämningen på sporten sedan trettiotalet. Kanske ska du källgranska dina påståenden lite bättre.

Motorcross har varit den svenska benämningen på sporten sedan trettiotalet. Kanske ska du källgranska dina påståenden lite bättre.

Klart jag ska skärpa mig med kollen så jag inte ljuger och håller på. Fast just denna gång var det väl inte alltför allvarligt menat...
Dock heter det faktiskt motocross eller moto-cross. Utan "r". Sedan trettiotalet (hette det "scramble" innan eller hur var det?).

Och visst vet jag det där med hyllvärmare, det är inte det jag opponerar mig mot. Det är att VI som konsumenter accepterar det.

I ett annat fall, där jag skulle köpa en viss typ av väska, oxford, ville samma ÅF ha betalt i förskott. Där visste jag att alternativ fanns tillgängligt och talade helt sonika om att "-Då köper jag den inte här."
Ergo, dålig ÅF....

Mer konkurrens och lägre acceptansnivå från oss konsumenter, så får vi ordning på återförsäljarna....

Hur menar du att ÅF ska kunna leva på specialbeställningar som enbart önskas av en kund och inte hämtas ut när denna ångrar sig? Håller på med telefoni och det går inte ta hem en massa udda skal och dylikt som aldrig hämtas ut...

Får inte ditt resonemang att gå ihop riktigt. Vad är problemet med förskottsbetalning om datum på leverans finns och du ändå skall ha varan?

3165998 Hur menar du att ÅF ska kunna leva på specialbeställningar som enbart önskas av en kund och inte hämtas ut när denna ångrar sig? Håller på med telefoni och det går inte ta hem en massa udda skal och dylikt som aldrig hämtas ut...

Får inte ditt resonemang att gå ihop riktigt. Vad är problemet med förskottsbetalning om datum på leverans finns och du ändå skall ha varan?
hmmm....jag tror inte du e riktigt med på vad jag menar......det jag nämner är bara ett exempel.
Har verkligen inte påstått att en ÅF ska leva på specialbeställningar som ingen hämtar ut ( i detta fall en orginal skyltbelysning till ER-6 ).
Hehe...har jobbat i telekombranchen i 13 år nu ( kör eget numera ) SÅ jag vet oxå vad jag pratar om.
Det som är meningen med en butik är ju att du ska kunna handla snabbt och enkelt, annars kan du ju lika gärna handla prylarna på webben, eller hur? Jag kunde tex. beställt prylen via vilken annan kawa ÅF som helst i sverige, fått den hemskickad till mig via post, och betalat då jag hämtat ut prylen.

Jag förstår såklart att "kalle på hörnet AB" kan bli väldigt lidande med en massa hyllvärmare, men Sundsvalls största MC ÅF? Neee...det köper jag inte.....
Inga problem alls med förskottsbetalning...man han håller inte sin del av det vi kommit överens om. 5 dagars lev.tid var vad vi kom överens om. Jag har betalat för det! OM han nu vet att det kan ta längre tid, så ska han säga det! Ljug inte. Han lovade att ringa då delen hade kommit. Nu har jag redan betalat den, ÅF har fått sina pengar. Ligger det då i hans intresse att "jaga" rätt på mig, så att jag får min pryl? Nee...tror inte det heller. Det kommer att sluta med att jag får jaga dem för att rättmätigt få det jag har betalat för, där han inte har hållit din del av det vi kom överens om.

Det jag pratar ( skriver ) om är dåliga ÅF.

Nästa exempel: Min far köpte precis en ny volvo v70 via bilbolaget. Han fick ett pris av säljaren med någon form av utrustningspaket.
Han betalade och hämtade ut sin srillns nya bil efter några månaders väntetid.
Nu, en månad senare, har han upptäckt att bilen levererats med 15" fälgar och inte med de utlovade 16" som ingick i paketet. Påpekar detta för bilbolaget, som tar fram köpekontraktet där min pappa skrivit på att bilen levererats med 15".

Vad är detta?! Ska man behöva ta med köpekontraktet till en affärsjurist innan man köper bilen av en "seriös" bilsäljare?

Det jag menar, scalp, är att det är för lite konkurrens på marknaden. Detta gör att säljare kan bete sig hur som helst. "Vi" konsumenter kan bara sitta bredvid och titta på och be och böna att vi får betala dyrt för en handlares prylar och sketna service. Det ska vara tvärtom!
En handlare ska be och böna en kund att hon/han ska handlar prylar av just honom!

F*n vad långt det blev.....hehe...undrar om någon orkar läsa överhuvudtaget...

hmmm....jag tror inte du e riktigt med på vad jag menar......det jag nämner är bara ett exempel.
Har verkligen inte påstått att en ÅF ska leva på specialbeställningar som ingen hämtar ut ( i detta fall en orginal skyltbelysning till ER-6 ).
Hehe...har jobbat i telekombranchen i 13 år nu ( kör eget numera ) SÅ jag vet oxå vad jag pratar om.
Det som är meningen med en butik är ju att du ska kunna handla snabbt och enkelt, annars kan du ju lika gärna handla prylarna på webben, eller hur? Jag kunde tex. beställt prylen via vilken annan kawa ÅF som helst i sverige, fått den hemskickad till mig via post, och betalat då jag hämtat ut prylen.

Jag förstår såklart att "kalle på hörnet AB" kan bli väldigt lidande med en massa hyllvärmare, men Sundsvalls största MC ÅF? Neee...det köper jag inte.....
Inga problem alls med förskottsbetalning...man han håller inte sin del av det vi kommit överens om. 5 dagars lev.tid var vad vi kom överens om. Jag har betalat för det! OM han nu vet att det kan ta längre tid, så ska han säga det! Ljug inte. Han lovade att ringa då delen hade kommit. Nu har jag redan betalat den, ÅF har fått sina pengar. Ligger det då i hans intresse att "jaga" rätt på mig, så att jag får min pryl? Nee...tror inte det heller. Det kommer att sluta med att jag får jaga dem för att rättmätigt få det jag har betalat för, där han inte har hållit din del av det vi kom överens om.

Det jag pratar ( skriver ) om är dåliga ÅF.

Nästa exempel: Min far köpte precis en ny volvo v70 via bilbolaget. Han fick ett pris av säljaren med någon form av utrustningspaket.
Han betalade och hämtade ut sin srillns nya bil efter några månaders väntetid.
Nu, en månad senare, har han upptäckt att bilen levererats med 15" fälgar och inte med de utlovade 16" som ingick i paketet. Påpekar detta för bilbolaget, som tar fram köpekontraktet där min pappa skrivit på att bilen levererats med 15".

Vad är detta?! Ska man behöva ta med köpekontraktet till en affärsjurist innan man köper bilen av en "seriös" bilsäljare?

Det jag menar, scalp, är att det är för lite konkurrens på marknaden. Detta gör att säljare kan bete sig hur som helst. "Vi" konsumenter kan bara sitta bredvid och titta på och be och böna att vi får betala dyrt för en handlares prylar och sketna service. Det ska vara tvärtom!
En handlare ska be och böna en kund att hon/han ska handlar prylar av just honom!

F*n vad långt det blev.....hehe...undrar om någon orkar läsa överhuvudtaget...

Jag är med! Jag läste hela :P

MC-handlarna i Sverige har definitivt lite att lära, de har inte mkt på hyllan och är måttligt sugna på att ta hem annat. Inom min bransch får en förskottsbetalning max ta 3 dagar, sen är kunden förbannad och vill ha sina pengar tillbaka :)

Givetvis skall det skötas snyggt och snabbt, inte som ditt exempel ovan. Om det nu är så att du tröttnar på ovanstående väntan vill jag rekommendera Jesters Trick Bits. Köpte allt till baken därifrån och hade det 2 dagar efteråt. För någon vecka sedan påtalade jag via mail att gummit på miniblinkerserna spruckit. 2 dagar senare hade jag ett par nya i brevlådan utan kostnad. Detta från England.

fick idag en påminnelse avgift av kreditbolaget för att min faktura inte var betalt, det roliga är att jag har snackat med x3mseller första gången det blev fel, vi kom överrens om att jag skulle skicka tillbaka de fel-aktiga sakerna och skicka med fakturan, en ny faktura skulle sedan skickas tillbaka till mig på rätt belopp. men iom att dem inte hämtade ut mitt retur-paket så får jag nu påminnelse.och nu går de inte och få tag på dem.

vad gör man? så jäkla less på att dem inte svarar...och snart går ju ärendet till kronofogd-gubbarna...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT