SE P1i köpa eller inte?

Vilken GPS BT mottagare är det som ingår? Är den bra?
Wayfinders egen, funkat klockrent det lilla jag testad den. Sjysst mottagning även om den inte har helt fri sikt uppåt.

Wayfinder får du ladda hem och aktivera med skrapkod från baksidan av Wayfinder-häftet som följer med.

Jag har haft den i några veckor och är mkt nöjd hittills. Lagom affärsmässig och lagom leksak. Kalendern är super och jag använder filmspelaren dagligen. Jag har inte ens installerat Wafinder som följde med, utan jag slängde in TomTom direkt och den är kanon.
Tog lite tid innan man vande sig vid mini-qwerty-knapparna, men nu känns de bra! :tummenupp

Vilken Tom-Tom version funkar på P1i?
Har letat men kan inte ens på tom-toms hemsida hitta stör för SE P1i

Vilken Tom-Tom version funkar på P1i?
Har letat men kan inte ens på tom-toms hemsida hitta stör för SE P1i
Varför ska du ha Tom-Tom? Det ingår Wayfinder i 12 månader...

Nåväl, om du envisas så tror jag att det ingår programvara för de vanligaste mobiloperativen när man köper Tom-Tom. Annars gäller det att hitta versionen för Symbian & UIQ3, men jag tror den finns med även i torrent-versioner... :rolleyes:

Wayfinders egen, funkat klockrent det lilla jag testad den. Sjysst mottagning även om den inte har helt fri sikt uppåt.

Wayfinder får du ladda hem och aktivera med skrapkod från baksidan av Wayfinder-häftet som följer med.

får nog instämma, way findern funkar skitbra använde den när vi skulle ta oss upp till stockholm i förra veckan men vi blev lite förbryllade när rösten uppmanade oss att köra AV vägen om 300 meter:D

Jag förstår inte, är GPS'en en lös modul som ansluter med blåtand till telefonen?
Måste man betala ett abbonemang för att GPS'en ska funka?

Nokias N95 har väl GPS inbyggt i telefonen, och den funkar väl utan att man betalar extra för ett GPS abbonemang?

Då låter ju Nokias lösning bättre i mina öron, ingen lös GPS modul som ska tas med, och inga extrakostnader.
I Ericssonfallet kan man ju lika gärna köpa en lös TomTom GPS och en billig telefon istället, så kan man använda båda oberoende av varandra och utan special-abbonemang, eller finns det massor med fördelar med Ericssonpaketet?
(förutom att det är gratis GPS i ett år)

Jag inser att jag inte kan ett skvatt om GPS....

Jag förstår inte, är GPS'en en lös modul som ansluter med blåtand till telefonen?
Måste man betala ett abbonemang för att GPS'en ska funka?

Nokias N95 har väl GPS inbyggt i telefonen, och den funkar väl utan att man betalar extra för ett GPS abbonemang?

Då låter ju Nokias lösning bättre i mina öron, ingen lös GPS modul som ska tas med, och inga extrakostnader.
I Ericssonfallet kan man ju lika gärna köpa en lös TomTom GPS och en billig telefon istället, så kan man använda båda oberoende av varandra och utan special-abbonemang, eller finns det massor med fördelar med Ericssonpaketet?
(förutom att det är gratis GPS i ett år)

Jag inser att jag inte kan ett skvatt om GPS....

om jag fattade det rätt så är det samma program till nokian som till ericsson, och modulen som ericsson skickar med har man i bilen så den behöver du aldrig flytta på utan du slår bara på den samt aktiverar wayfindern i telefonen sedan knappar du in adressen du ska till sedan är det bara att köra iväg:tummenupp

Jag har 2st iPhone till salu 4GB och 8GB PM:a vid intresse..
helt fungerande upplåst mot alla svenska nät, svenska tecken Wifi fungerar klockrent även GPRS går hyffsat snabbt för att surfa på webben osv.

Den behöver väl ingen större presentation mer än att den har knockat alla i USA med bravur 27.000 st säljs / dag över 1 miljon sålda och då är den inte släppt i Europa ännu!

Alla som köpt en ger den en femma.. vilken annan mobiljätte får så höga betyg från sina användare ?
Vill du vara först med det nyaste, har du chansen :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article473447.ab

om jag fattade det rätt så är det samma program till nokian som till ericsson, och modulen som ericsson skickar med har man i bilen så den behöver du aldrig flytta på utan du slår bara på den samt aktiverar wayfindern i telefonen sedan knappar du in adressen du ska till sedan är det bara att köra iväg:tummenupp

Men om man har modulen i bilen, blir inte GPS'en svåranvänd på motorcykeln eller i hyrbilen man får när man är i en annan stad där man verkligen inte hittar?

Att fastmontera en GPS modul i bilen som körs tur och retur jobbet och till ICA två gånger i veckan känns ju ganska onödigt.
Dessutom kan man ju köpa en separat GPS med tre gånger så stor skärm om man ändå inte har tänkt ha den med sig.

Det jag såg som den stora fördelen med att ha GPS i luren var ju att den finns där när man kliver av planet i ??? och ska ta sig till ????

Men om man har modulen i bilen, blir inte GPS'en svåranvänd på motorcykeln eller i hyrbilen man får när man är i en annan stad där man verkligen inte hittar?

Att fastmontera en GPS modul i bilen som körs tur och retur jobbet och till ICA två gånger i veckan känns ju ganska onödigt.
Dessutom kan man ju köpa en separat GPS med tre gånger så stor skärm om man ändå inte har tänkt ha den med sig.

Det jag såg som den stora fördelen med att ha GPS i luren var ju att den finns där när man kliver av planet i ??? och ska ta sig till ????

Varför ska du "montera fast" den?
Så svår är den inte att bära med sig.

Varför ska du "montera fast" den?
Så svår är den inte att bära med sig.

Inte vet jag, för att den är en separat enehet som ska ha strömförsörjning, men varför inte ha skiten inbyggd i luren, den bär man ju ändå med sig?

Inte vet jag, för att den är en separat enehet som ska ha strömförsörjning, men varför inte ha skiten inbyggd i luren, den bär man ju ändå med sig?

Smidigare vore det väl självklart om den var inbyggd, men jag menade bara att man inte behöver dramatisera det hela och montera fast skiten. Den är ganska mobil av sig och inte så bökig som jag också trodde.
SE försökte väl kontra mot Nokias N95. Jag ser det bara som en bonus att den följer med.

Fast det är fortfarande bara en 2G telefon va?
Den kommer ju i 3G utförande för Europeiska marknaden snart.

Japp endast för 2G.. det kommer men frågan är ju när ?!... fast den är hur cool som helst ändå så jag stör mig inte på att den inte har 3G än så länge. Jag har alltid kört 2G ändå, tycker 3G funkar sådär.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!