Se oss..

Hahaha.. Payback!

:tummenupp

EDIT:
[YOUTUBE-ID]i4Gqmfa7qog[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Ingen som kan kasta en länk från youtube eller nått istället kan inte se denna.. :(


Nu funkade de... Denna har varit uppe innan.... :tungan
 
Last edited:
Ska man köra över saker, så gör man det bäst i 3 km/h :D


[YOUTUBE-ID]qlZh9-NQEyI[/YOUTUBE-ID]
 
Bra gensvar på inlägget... :va

Varför finns inte sådana reklamer i svensk tv på våren?
Man ökar ju säkerheten om man ökar medvetenheten.
Om vi i Sverige inte vill göra egna filmer kan man ju köpa färdiga!.

Finns massa bra liknande filmer. ( Hittade dock bara två nu )

Annat exempel på en bra film som är rolig och väcker en tanke.
http://www.kossan.se/roliga-filmer/Ar_du_observant.htm

En annan version.
http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4&eurl=http://www.dothetest.co.uk/basketball.html

Har sett en serie på 7-8 olika filmer som var väldigt välgjorda och bra tankeställare.(Dessa var helt inriktad på MC) Även dessa gjorda i England.
Hittar tyvärr inte dom nu.
Kanske nån som kan hjälpa mig.

Jon as
 

Den andra filmen (howclose) var riktigt läskig. Men samtidigt bra/tänkvärd. Detta är något de skulle kunna visa på körskolor, både för de som tar B kort för att de ska uppmärksamma oss på motorcykel och för de som tar A kort för att visa att bilister inte ser oss.


Vet att det varit påtryckningar tidigare ang att sådana filmer skall sändas på svensk tv.
Vet du nått om hur det går med det ezzo?

Jag skulle gärna vilja att sådana filmer ska visas på svensk TV. Tillräckligt sent för att de flesta ska ha påbörjat säsongen men fortfarande någorlunda tidigt på säsongen, kanske någon/några veckor april-maj hade kunnat vara lämpligt.
Skulle t.o.m. kunna tänka mig att donera pengar till en "visa sådana 'reklamer' på Svensk TV"-fond om det fanns något sådant. Om det är seriöst. Skulle väl inte ge några stora summor, men om många ger en hundring eller två var kanske det räcker till något?
 
Bra gensvar på inlägget... :va

Varför finns inte sådana reklamer i svensk tv på våren?
Man ökar ju säkerheten om man ökar medvetenheten.
Om vi i Sverige inte vill göra egna filmer kan man ju köpa färdiga!.

Finns massa bra liknande filmer. ( Hittade dock bara två nu )

Annat exempel på en bra film som är rolig och väcker en tanke.
http://www.kossan.se/roliga-filmer/Ar_du_observant.htm

En annan version.
http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4&eurl=http://www.dothetest.co.uk/basketball.html

Har sett en serie på 7-8 olika filmer som var väldigt välgjorda och bra tankeställare.(Dessa var helt inriktad på MC) Även dessa gjorda i England.
Hittar tyvärr inte dom nu.
Kanske nån som kan hjälpa mig.

Jon as

Tror du att folk ser oss hojåkare bättre bara för att de får se lite reklam i tv? Jag tror inte det åtminstone och jag vill inte lägga ansvaret på dem då jag vet hur dåligt jag syns när jag kommer åkande. Det är vi motorcyklister som helt enkelt får lära oss köra lite mer med insidan och planera vår färd bättre, och ha uppsikt över alla bilister då jag vet av erfarenhet att de inte ser oss, oftast förrän det är för sent.

Visst, lite reklam gör ju inte saken sämre åtminstone men i grund och botten så är det vi som ska hålla utkik efter dem så att vi inte blir överkörda.
För vem kan klandra en gammal gubbe, som egentligen inte ska ha körkort, för att han inte såg motorcyklisten komma åkandes i 100 knyck på 70-vägen samtidigt som han har sett flertalet mopeder åka samma väg?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top