Se MotoGp i Tyskland med husbil?!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nu vill ja ha tipps från er motogp-rävar, denna sommaren kan de vara dags för vårt första besök! Och kanske sista gången att se rossi i motogp, de vore en tragedi att missa han och Shumi under min första 1/3 i livet. (om en opperation inte kostar 100 000 på en av vovarna, håll tummarna extra hårt den 8/2 så att de lilla livet överlever)...

Fick reda på det idag att min sambo vill överraska mig med detta event och tanken var väl Italien (rossi-fan) men det blir strul med ledigheter osv.. Men Tyskland då? Med käring och tre hundar?? Husbil eller hotell?

Husbil känns smidigast? Slippa ta sig till och från banan? Bo på plats och hundarna nära. (kontrollbehovsfreaksambo:dummer)

Hjälp mig! Vad behöver vi tänka på? Tipps? Hotell eller husbil? vart bokar man smidigt biljetter?

Den som bidrar:krama kan få mitt viaplay den helgen

Kluven över racing eller denna del av forat.

//Kristoffer som har sökt lite men fann ingen bra tråd för ändamålet.

Last edited:
Ska du campa på Ankerberg med husbil bör du vara på plats i god tid. Det har en tendens att bli kraftigare lutning på platserna ju senare man anländer. Har vaknat flera gånger i tältet där med mig och hela bohaget samlat i en liten hög i ena hörnet. Men det är helt klart där man ska tillbringa helgen! Sedan kan jag tipsa om att det finns ett badhus en kort bit från banan (in mot byn) där man kan sköta sin hygien, märkligt få besökare men jäkligt skönt att ta en dusch och slippa "bajjamajor".

Ska du campa på Ankerberg med husbil bör du vara på plats i god tid. Det har en tendens att bli kraftigare lutning på platserna ju senare man anländer. Har vaknat flera gånger i tältet där med mig och hela bohaget samlat i en liten hög i ena hörnet. Men det är helt klart där man ska tillbringa helgen! Sedan kan jag tipsa om att det finns ett badhus en kort bit från banan (in mot byn) där man kan sköta sin hygien, märkligt få besökare men jäkligt skönt att ta en dusch och slippa "bajjamajor".

Ah bra synpunkter! Finns det fler alternativ att bo på än den kampingen? Eller är de den enda vid banan? Nollkoll!:tummenupp

Priser?

Tysk camping full med bikers som dricker kombinerat med fin husbil och vovvar. Jag hade nog valt en annan lösning. Det brukar vara ganska livade tillställningar med folk som skall burna/prova varvstoppet nattetid...

Ah bra synpunkter! Finns det fler alternativ att bo på än den kampingen? Eller är de den enda vid banan? Nollkoll!:tummenupp

Priser?

Vid banan är Ankerberg enda campingen. Jag och tjejen bodde dock på en annan camping, inne i byn när vi var där i somras (för att kunna hyra tält och slippa ta med eget på hojen). Själva campingen var rätt död, och tog 20 min att gå till banan.

Å andra sidan, när vi besökte nöjesfältet på Ankerberg en kväll så var upplevelsen närmast att beskriva som ett mänskligt zoo. Ex. var det ett gäng som började slåss på vägen upp, och de höll igång så att de välte ca 40 m kravallstaket, rumlade in någons tält, fortsatte slåss därinne och kom ut på andra sidan, fortfarande i full gång. Minst en husvagn brann upp under helgen. Dvs, det kan nog vara kul i sig men det känns bättre att göra med polarna sen långt tillbaka än med frugan.

Själv tar jag in på gasthaus nästa gång, även om man får åka en bit till banan.

Ja de va ju delade meningar. Är inte sugen på att ligga och lyssna på hojar hela natten när man kollat träningar och kval under dagen.

Har ni några namn på den lugna kampingen eller där man kunde hyra rum/stuga. 20 min att gå till banan är ju soft! :) Uppskattade priser?

Ja de va ju delade meningar. Är inte sugen på att ligga och lyssna på hojar hela natten när man kollat träningar och kval under dagen.

Har ni några namn på den lugna kampingen eller där man kunde hyra rum/stuga. 20 min att gå till banan är ju soft! :) Uppskattade priser?

Jag har varit på Sachsenring,Assen,Brno mfl och det är grabbar som gillar att festa hårt som åker på dessa tillställningar, campar och dricker bärs så att de missar racen. Fin husbil, hundar och sambo som kanske inte är helfrälst i bikerkulturen så hade jag bott i någon mysig by på ett gasthaus istället...

Jag har varit på Sachsenring,Assen,Brno mfl och det är grabbar som gillar att festa hårt som åker på dessa tillställningar, campar och dricker bärs så att de missar racen. Fin husbil, hundar och sambo som kanske inte är helfrälst i bikerkulturen så hade jag bott i någon mysig by på ett gasthaus istället...

Jo jag börjar förstå att det kanske inte är så lämpligt.

Finns de bara ett "gasthaus" eller finns de fler? Namn?

Hur är det att ta sig till banan med bil till/från dessa byar?
Hundarna kanske får vara hemma trots allt om vi får tag på passning. Ingen som gillar engelsk bulldog? ;)

Vad kan en torsdag till måndag gå på för en alt två personer? är de 10 000 eller 5000? 20 000?

Jo jag börjar förstå att det kanske inte är så lämpligt.

Finns de bara ett "gasthaus" eller finns de fler? Namn?

Hur är det att ta sig till banan med bil till/från dessa byar?
Hundarna kanske får vara hemma trots allt om vi får tag på passning. Ingen som gillar engelsk bulldog? ;)

Vad kan en torsdag till måndag gå på för en alt två personer? är de 10 000 eller 5000? 20 000?

www.hotels.com booking.com osv. Finns hundratals boenden i tyska småbyar. Gemytligt och nice att dricka öl/käka schnitzel med lokalbefolkningen. Vettiga priser att äta ute är det också...

Båt Trelleborg-Rostock med hytt 2000kr tor
100 mils bensin i Tyskland
Boende 80€ natten
Biljetter 100€/pers
Käk och öl 100€/pers/dag

Last edited:
www.hotels.com booking.com osv. Finns hundratals boenden i tyska småbyar. Gemytligt och nice att dricka öl/käka schnitzel med lokalbefolkningen. Vettiga priser att äta ute är det också...

Båt Trelleborg-Rostock med hytt 2000kr tor
100 mils bensin i Tyskland
Boende 80€ natten
Biljetter 100€/pers
Käk och öl 100€/pers/dag

Tack som fan! :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti