Se från Rar-arkiv utan att packa upp??

Själv tankar jag sällan Rar-arkiv då det oftast finns färdiga svcd osv tillgängliga i rätt format, slipper man en massa klabb. Men förstår nu lite bättre varför ni gör som ni gör. Men att bränna utan att packa upp det vettitusan om det håller i slutändan, då hade jag nog hellre rekommenderat att skaffa lite mer HDD?

Den enda som har en lösning, lite knölig men funktionell, är alltså "Mr K"...

Angående anledning till att jag tankar Dvd är som Tjockisbulle säger: vill ha bättre ljud, samt att jag även bränner ut vissa filmer som jag anser är värt att ha.
Sen borde det ju inte bli så hackigt eftersom upp-packningen tar ca 8 min och en film är ju oftast längre än så, så upp-packningen borde ju hänga med..

Josafan skrev:
Själv tankar jag sällan Rar-arkiv då det oftast finns färdiga svcd osv tillgängliga i rätt format, slipper man en massa klabb. Men förstår nu lite bättre varför ni gör som ni gör. Men att bränna utan att packa upp det vettitusan om det håller i slutändan, då hade jag nog hellre rekommenderat att skaffa lite mer HDD?
Varför det flest vill att man ska ha rar filer på allt är därför att det är lättare att få hem. Tex. om man tankar från DC en svcd film som inte är i rar filer, och nån avbryter nedladdningen. Så måste man tanka ner hela filmen igen (ca: 700mb).
Men däremot om man har rar filer så behöver man bara ladda hem från den sista hela rar filen.

Alltså, RAR filer dominerar hoppas detta blir standarden för framtiden :tummenupp

R1 Uffe skrev:
Varför det flest vill att man ska ha rar filer på allt är därför att det är lättare att få hem. Tex. om man tankar från DC en svcd film som inte är i rar filer, och nån avbryter nedladdningen. Så måste man tanka ner hela filmen igen (ca: 700mb).
Men däremot om man har rar filer så behöver man bara ladda hem från den sista hela rar filen.

Alltså, RAR filer dominerar hoppas detta blir standarden för framtiden :tummenupp

Äsch fan, bara att ta search alternates, hitta en likadan fil och fortsätta. Tar ju inte så lång tid att plocka en film om man har sunet.

Men jag är absolut ingen motståndare till RAR, ett mkt bra format.

mjukis skrev:
Du har ju tagit bort det redan... :arsele måste tacka dej ändå som lägger ner tid på en mjukis.. :hihi

I din beskrivning längre upp står där att man inte kan se i arkiv skapade av WinRar 3.0 eller nyare. Troligtvis så packar ju rip grupperna i det senaste programmen, men vad vet jag. Kan ju vara knöligt om det inte funkar pga det. :3freak
sorry ... fel länk
Här har du
http://temp.wheelie.se/Kolla.pa.dina.RARade.filmer.INTERNAL.SWEDISH.rar

ps RAR RULES!!!

Får det inte att funka...
Jag har tankat hem både
mplayer-win32-cygwin-dev-cvs20041013.exe & mplayer-win32-mingw-dev-cvs20041013.exe, den ena ska ju ha stöd för just rar arkiv. Den skapa desutom en egen bat fil som man sedan kan köra från "öpnna med".
Men det funkar inte.. :huvet

Ska trixa lite och hoppas på det bästa..

mjukis skrev:
Får det inte att funka...
Jag har tankat hem både
mplayer-win32-cygwin-dev-cvs20041013.exe & mplayer-win32-mingw-dev-cvs20041013.exe, den ena ska ju ha stöd för just rar arkiv. Den skapa desutom en egen bat fil som man sedan kan köra från "öpnna med".
Men det funkar inte.. :huvet

Ska trixa lite och hoppas på det bästa..
har du laddat hem min fil?

*/ ?>
Back