Se efter varandra!

two-thumbs-up.jpeg

Mycket välskrivet! Håller med dig till 100%.:tummenupp

Har själv kraschat för 6½ år sen å vet vad som händer. Vårda varandra å se till att din kompis mår bra nu och om olyckan skulle va framme. Ha förståelse för om han/hon börjar bete sig konstigt. Finns där som stöd, anklaga aldrig kompisen utan försök förstå. Man fattar aldrig förrän man själv går igenom nått liknande, så är det bara. Har själv tappat en del vänner efter olyckan som inte kunde fatta att smällen satte sina djupa spår i mig. Blir aldrig den samma som jag var före olyckan. Varken fysiskt eller psykiskt.

Kan jag låta bli att köra hoj..NÄÄ..men jag känner efter en gång extra innan jag sätter mig på hojen för en tur.:tungan

Såg årets första väjning av bil och MC, bilen såg inte MCn såklart :huvet

Titta en extra gång!

En sak som jag skulle vilja säga är att titta bakom er och stå aldrig sist i kön med motorcykel... jag vart påkörd bakifrån förra sommaren å det kunde ha gått åt pipan ordentligt. Kör imellan så att ni har lite bilar bakom er som står stilla...

:tummenupp

Do not relax, driving is a jobb

Köra som en gammling........... huummm va fasiken menar du. 60+ och kör som 30- Men jag är med på hela ditt budskap, STAY FOCUSED! Toyman

Jag har inte kommit först till någon olycka så, men fått berättat om bland annat en fruktansvärd olycka där min kusin var med och gjorde livräddande hjälpr på en fastklämd kille som satt fast i en upp och nervält bil.

Där var man tvngen att göra EMOT vad man skall göra(välte bilen rätt) då killens liv fullkomligen rann iväg och blodtillförsel till huvudet var strypt, snabba beslut räddade förhoppningsvis livet på killen, men min kusin fick aldrig någon feedback hur det gick efter att killen var räddad.

Vid det tillfället så var det med 3 st andra med min kusin som var som handlingsförlamade för att hjälpa till, men svårt att sia om hur folk beter sig/kommer bete sig vid sådant tillfälle.

Det finns andra saker att tänka på, då denna olycka isig kunde fått konsekvenser för min kusin, han satt och höll upp huvudet på den skadade i bilen, brandkåren sa efterråt vilken tur han hade..bilen var totalt demolerad, men passagerarairbagen hade inte löst ut, där satt min kusin, en sådan kan poppa som ett popcorn när som helst, vem tänker på sådant när man skall rädda liv..:va

Jag har själv kommit till en plats först där en person redan har avlidit dock pga sjukdom, så det är mindre dramatiskt.

Jag har gått HLR nyss, det känns tryggt att ha med sig i kunskapssäcken!

Dock så fick vi lära oss enbart för 2 veckor sedan att det vanligaste förekommande som folk tänker på och kommer ihåg så är det andingen först (ABC) MEN nu är det reviderat är det ingen hjärtversamhet eller låg sådan så hjärtat först, 30 kompressioner och sedan 2 inblåsningar.

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...